Gå til innhold
  • Bli medlem

western mountainering ultralite


JÅbikja/løssnø

Anbefalte innlegg

Annonse

Du kan regne ut sånn ca. hvis du vet størrelse på pakksekken.(hvsi jeg husker matte fra skoledagene for minst 25 år siden)

 

Pi  x r*2 x h.

 

Men spørsmålet er om oppgitt pakkstørrelse på pakksekk er maks komprimert eller ukomprimert.

I følge sidende til WM er pakksekk 18cm x 33cm. Da pleier det minste være diameter og det største høyden.

Radien er da halvparten av diamteren.

 

3,14 * 9 * 9 * 33 = 8.393cm3. Dvs 8,4 liter.

Er det ukomprimert så kan du vel komprimere en dunpose til det halve og litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan regne ut sånn ca. hvis du vet størrelse på pakksekken.(hvsi jeg husker matte fra skoledagene for minst 25 år siden)

 

Pi  x r*2 x h.

 

Men spørsmålet er om oppgitt pakkstørrelse på pakksekk er maks komprimert eller ukomprimert.

I følge sidende til WM er pakksekk 18cm x 33cm. Da pleier det minste være diameter og det største høyden.

Radien er da halvparten av diamteren.

 

3,14 * 9 * 9 * 33 = 8.393cm3. Dvs 8,4 liter.

Er det ukomprimert så kan du vel komprimere en dunpose til det halve og litt til. Takk for svar regneformelen kan jeg! ang komprimering er jeg enig med deg utifra andre dunposer og mål gitt fra forhandlere ned til ca halvparten av oppgitte mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver igjen NOEN SOM HAR DENNE POSEN??? jeg synes 8liter komprimert høres stort ut da det er det samme som min helsport Alta syntetisk.en dunpose mammut jeg har er oppgitt til 4+L pakket kan jeg komprimere ned til ca 2L

 

OK, det var da fært til mas da ;)

 

Jeg har dyppet min sovepose, for jeg har denne, i vann i morges kun for å kanskje tilfredsstille deg ;)

 

Med kompresjonstrekket til en Helsport Lom sovepose komprimerte jeg WMU-posen til ganske nøyaktig 5 liter. Kan kanskje klare litt til, men jeg har brukt litt krefter her altså. Turte ikke ta i mer egentlig.

 

Soveposen anbefales på det varmeste og jeg har brukt den på alle turene i sommer.

 

Her er bilde med litt størrelsesforhold. Posen ligger her oppå et A4-ark.

 

post-8487-0-30297000-1376729588_thumb.jp

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKKER FOR grundig svar!!! DET var også på din blogg jeg fant posen første gang i fjor,KJEMPEBRA blogg er ofte innom den FLOTTE bilder og veldig inspirerende og grundig tekst fin blogg og besøke om en har en dårlig dag,kan ikke gå ut av den bloggen uten og bli i godt humør og med lyst til turut!!!! igjen takk for hjelpen da blir det VM pose på meg også. ha en fin høst

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.