Gå til innhold
  • Bli medlem

Tjonnholstindene om Høgdebrotet


ThereseMD

Anbefalte innlegg

Søndag 4. aug.: Startet på parkeringsplassen (Vargebakkan) til Knutshøe ca. 8.30. Gikk opp til Høgdebrotet via Bukkehåmåren og Kvassryggen. Derfra videre til Steinflytinden. Med min 160 cm var det ikke helt enkelt å komme helt opp til varden på denne toppen. For å komme bort til Tjønnholstinden gikk vi litt tilbake og nedover i sia på sørsiden av Steinflytinden. Tok med oss to sekundærtopper litt nordvest for Tjønnholstinden. Returen gikk ned fra Tjønnholstinde. Totalt tok turen ca 13 timer, med middels lange pauser.  

 

post-12251-0-43263600-1376341167_thumb.j

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig å lese Therese. Oss startet også 04.08 fra Vargebakkan, kl. 09. Målet denne dagen var vel Høgdebrotet. Vurderte samme ruta opp som dere gjorde, via Bukkehåmåren, men bestemte oss for Steinflybakkan isteden. Vi var på toppen kl. 15 og nede ved bilen att kl. 20. Steinflytinden så ganske så fristende ut, sett fra Høgdebrotet. Krever den klatre utstyr?

 

Stats: 21.8km og 1395hm i 11t.

 

post-7627-0-45922000-1376404790_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å lese Therese. Oss startet også 04.08 fra Vargebakkan, kl. 09. Målet denne dagen var vel Høgdebrotet. Vurderte samme ruta opp som dere gjorde, via Bukkehåmåren, men bestemte oss for Steinflybakkan isteden. Vi var på toppen kl. 15 og nede ved bilen att kl. 20. Steinflytinden så ganske så fristende ut, sett fra Høgdebrotet. Krever den klatre utstyr?

 

Stats: 21.8km og 1395hm i 11

Vi brukte ikke klatreutstyr opp på Steinflytinden, men selve toppen er en diger blokk, men denne kommer man opp på. Skal du gå eggen til Tjønnholstinden, er det mulig du trenger klatreutstyr, vi gikk uansett ned noen høydemeter for å unngå eggen. Men fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en drømmetur, jeg længde har kunnet tænke mig at gå :) . Men tænker, den er lidt lang. Jeg går oftest med mine børn, hvoraf den yngste er 13 nu.

 

Hvordan er det at komme op på Høgdebrotet fra Kvassryggen? Mener at have læst, det er lidt vanskeligt. Og hvad med snefonnen op mod Steinflytinden. Bør man her gå med stegjern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en drømmetur, jeg længde har kunnet tænke mig at gå :) . Men tænker, den er lidt lang. Jeg går oftest med mine børn, hvoraf den yngste er 13 nu.

 

Hvordan er det at komme op på Høgdebrotet fra Kvassryggen? Mener at have læst, det er lidt vanskeligt. Og hvad med snefonnen op mod Steinflytinden. Bør man her gå med stegjern?

Opplevde ingen vanskeligheter med å komme opp på Høgdebrotet, bare litt klyving oppover. Men ikke sikkert det er godt å komme nedigjen samme vegen om det er vått føre. Ang. snefonnen: Hm.. det var tråkket spor der, så vi gikk i de. Men hadde det IKKE vært spor, så ville jeg ha foretrukket at jeg hadde stegjernene mine i sekken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk samme ruta for noen år siden. Husker det som en veldig fin tur med et litt luftig parti hvor jeg gikk på eggen av et brefall.  Mener å huske at det var ei lita jettegryte på toppen av Tjønnholstinden. Kjempefin utsikt innover i Jotunheimen. Turen anbefales:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.