Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt med litt størrelse - Tips...?


Torgeir

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe et telt med rimelig god komfort, men har ikke begynt å studerer brosjyrer og spesifikasjoner enda. Teltet vil bli brukt på fjellet vår - sommer - høst. Tenker meg et (3-)4-manns kuppeltelt, med stort fortelt for matlaging og lagring av utstyr. Om jeg er alene blir det camping nær bil, siden vekten på et slikt telt kan bli litt stor. Er ikke ute etter noen ultralett minimalistisk utgave.

Noen som har tips om telt jeg bør vurdere..? North Face, Hilleberg, MSR, Helsport, etc... Satser på å få det på plass til neste sommersesong, så jeg har en helt vinter til å vurdere saken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg har brukt Helsport Troll 3-camp mye. Dette synes jeg er et fantastisk fint telt. To innganger, slik at man kan dele hvor man har baggasjen sin, samt at det er veldig god plass i forteltet til å lage mat og henge opp ryper :D

Etter hva jeg kan se av Helsport sine sider, har de gått bort fra denne modellen nå. Modellen som ligner mest nå, er vel "Spitsbergen", men det ser ut til å være mindre aerodynamisk utformet enn gamle "Troll". Der har du forskjell i lengde på stenger som gjør at teltet er litt lavere i hver ende.

Det finnes sikkert mange andre modeller som er fine også, men siden jeg bor i Trondheim og Helsport holder til på Melhus, er det lett å havne der :) . Dessuten er de veldig hjelpsomme til å fikse ting, enten det er personlige ønsker eller feil/skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har ett Holmeslet Explorer. Fungerer bare fint. Du kan stå inne i teltet. En stor luke i gulvet så att man lett kan lage mat inne.

Ett norskt supertelt, litt dyrt. 9.000,-

Se www.holmeslet.no

David

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte et hilleberg keron 3gt, dyrt, men konge god plass!! to innganger. Ikke noe problem å sitte oppreist der inne, jeg er 190cm og kan sitte rakrygget uten å touche taket. teltet er mellom 4 og 4 1/2kg. men med plassen som er der, er det verdt å bære noe ekstra for komforten sin del...

det er et tre manns tunneltelt. butikkprisen er 8350.

http://www.hilleberg.se/default_sv.HTM gå inn på produkter. så telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kjempefornøyd med mitt Hilleberg Keron 3.

Jeg har ikke GT utgaven, så jeg har mindre fortelt, men syns det er god plass likevel. For 2 personer er det veldig god plass, for 3 er det OK.

Keron finnes i seks utgaver.

Keron 2

Keron GT 2

Keron 3

Keron GT 3

Keron 4

Keron GT 4

Vekter fra 3,4 kg (Keron 2) til 5 kg (Keron GT 4).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gå for kuppeltelt må jo North Face VE 25 som ligger på ca 7000,-. Fantastisk telt, 2 innganger og 2 fortelt. 1,24 innehøyde, stor god plass. Faktisk et 3-mannstelt hvor 3 stk har det komfortabelt...

Tunneltelten har gjerne større fortelt, men går på bekostning av bokomfort på innehøyde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg faktisk ikke enig, har selv hatt noen netter i VE25 og jeg syns det er litt trangt. I mitt Keron 3 telt kan jeg sitte oppreist ganske mye lengre ut til sidene enn i VE25, selv om VE25 er høyere i midten. Videre syns jeg VE25 er veldig tungt.

Forøvrig er VE25 et veldig godt telt! Kan man klare seg med lite fortelt og litt mer å bære, vil man garantert bli fornøyd! VE25 er en av de store telt klassikerne.

http://www.thenorthface.com/opencms/opencms/tnf/gear.jsp?productId=4916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.