Gå til innhold
  • Bli medlem

Telting langs kysten.


opas

Anbefalte innlegg

Jeg har en uke ferie igjen neste uke og har både gått i fjellet og vært på Rhodos i sommer.

 

Nå tenkte jeg å ta motorsykkelen å dra dit været er bra. Det ser ut som om kysten fra Bergen (der jeg bor) til Oslo fjorden ser bra ut værmessig.

 

Jeg har lyst å telte på egenhånd helst utenom campingplasser , og sykkelen min er en "offroad" BMW F800GS som kommer deg de fleste steder. Har spesielt ønske om å overnatte ved Lindesnes fyr og ved/på Lyngør. Ellers er alle plasser ønskelig så lenge jeg kan ha teltåpningen mot havet og sykkelen ved siden av eller ganske nær.

 

Er det noen av dere som vet hvordan reglene er for slik fri-camping generelt eller enda bedre på de stedene jeg nevner ?

Er det lov å slå opp teltet sitt alle steder så lenge man ikke er nær hus eller på særlig privat grunn ?

På fjellet og i skogen er det litt annerledes , langs veien eller kysten er jeg litt mer på usikker grunn.

 

Håper på noen tips ganske snart , drar av sted i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her gjelder jo Friluftsloven og Allemansretten.

Du kan campe 150 meter fra bolighus, men ikke mer enn 2 dager i strekk.

På/ved Lyngør er det temmelig bebygd og vanskelig å finne plass, men hva med å ta taxibåt ut til Lyngør Fyr rett utenfoir Lybngør? Der en en strålende DnT-hytte hvor du kan leie en seng for natten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjelder jo Friluftsloven og Allemansretten.

Du kan campe 150 meter fra bolighus, men ikke mer enn 2 dager i strekk.

På/ved Lyngør er det temmelig bebygd og vanskelig å finne plass, men hva med å ta taxibåt ut til Lyngør Fyr rett utenfoir Lybngør? Der en en strålende DnT-hytte hvor du kan leie en seng for natten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.