Gå til innhold
  • Bli medlem

Størrelse på Acclima undertøy?


Lindap

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei.

Er det noen som kan fortelle meg noe om størrelse på acclima undertøy? Faller det normalt, eller bør jeg kjøpe en størrelse større eller mindre enn normalt?

Hilsen

Linda

Kjøpte to "bestefarstrøyer" i fjor. Størrelse large.

De var noe større enn andre trøyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke særlig spesifikk. Jeg mente en Woolnet trøye.

Som jeg oppfatter fra dere, bør jeg kjøpe den en størrelse større enn normalt.

På tester som jeg har lest, krymper den derimot ikke spesielt mye. Eller testerne har ikke vasket den ofte nok. Vi pleier vel å vaske tøyet ofte, uten tørk i tørketrommelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har woolnett - kjøpte en størrelse større enn jeg vanligvis bruker, det var ikke nødvendig. Skjorta sitter løst, det er egentlig greit for min del, men buksa er rett ut sagt et nummer for stor, likevel har jeg slitt ut settet snart.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke særlig spesifikk. Jeg mente en Woolnet trøye.

Som jeg oppfatter fra dere, bør jeg kjøpe den en størrelse større enn normalt.

På tester som jeg har lest, krymper den derimot ikke spesielt mye. Eller testerne har ikke vasket den ofte nok. Vi pleier vel å vaske tøyet ofte, uten tørk i tørketrommelen.

Dette er jeg ikke enig i. Når man har hatt den på seg noen dager etter hverandre blir den litt mer "slakk" enn når den er nyvasket. Det er mye stretch i nettingtrøyene, og det er bare dumt å ha dem for store.

 

Mitt råd er derfor å bruke størrelsen du normalt bruker. Ei kanonfin undertrøye! Den beste jeg har hatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå heller flertallet andre veien igjen ;-)

 

Da kjøper jeg heller en trøye i normal størrelse for å teste det ut.

 

Jeg vurderer også å kjøpe en ull-BH, siden min vanlige sports-BH er stor og tar opp mye svette og blir fort kaldt på huden. Jeg kan gi tilbakemelding om testresultater når skisesongen er godt i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både trøye og bukse i vanlig størrelse (som andre klær) og er enig med Lompa, de blir litt "slakke" når du har hatt dem på i noen dager. Har hatt trøya på i sommer når det var mye vind, da er den helt super å ha uten at jeg trengte jakke over.

Kan forresten anbefale Icebreaker ull-bh, har gått med dem i sommer, tørker fort, og er veldig gode å ha på. Også testet i sommer. Har da brukt de tynne, den noe varmere skal jeg prøve i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.