Gå til innhold
  • Bli medlem

Dynafit one px tf vs Dynafit tlt5 Performance


Even_H

Anbefalte innlegg

Hei, burde jeg kjøpe Dynafit one px tf eller Dynafit tlt5 Performance? Jeg vil ha en sko som kommer seg raskt opp fjellet som ikke er for tung men skal være litt stive nedover. Har hørt at tlt5 Mountain er som å kjøre med gummistøvler nedover er dette sant? Veier 60 KG og er 168 høy. Jeg vil egentlig gå for tlt5 Performance men er redd den skal bli for myk nedover, eller er ikke dette noe problem for en så lett person som meg? Har noen peiling om utenlandske ski-butikker i europa som selger dynafit-støvler utenom snowinn.com sport-conrad.com og telemark-pyrenees.com?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vad har du för skidor och hur hårt kör du?

 

Jag har TLT performance som jag använder till ett par K2 shuksan. Dessa skidor är väldigt mjuka, så skorna håller ju...

Jag har inte testat med dessa skor på några av mina mer riktiga skidor, men en gissning är att dom skulle fungera bra med Extrem Project 100 (ganska lätta, mycket lättsvängda), men mindre bra med Black Crow navis (ganska tunga, stadiga).

 

Kör man med tlt mountain på ett par stora, tunga freerideskidor så kan jag nog tänka mig att dom känns för mjuka, ja. Men det är inte alls det dom är tänkta för. Dom är avsedda för relativt lätta, inte alltför brda skidor.

När det gäller styvheten så är det ingen direkt skillnad på mountain och performance, den veka punkten är nederdelen på skon, och kolfiber-kappan på performancemodellen är bara för att spara vikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Dynafit mustagh ata superlight (69mm i midten) med Dynafit tlt speed binding. Jeg er 13 år så hopper det som kan hoppes på men tar ikke triks eller kjører ned stup, kjører kanskje middels hard kjøring. Hva mener du om One px da? Problemet mitt er at finner ikke tlt5 p i str. 28 for under 4500. Er det noen butikker i europa som har den for under 4500 kr, str. 28? Er det bare vekten som er forskjellen på tlt5 performance og tlt5 mountain?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLT5P er ganske så stiv, forøvrig kommer TLT6 no til sesongen.

 

Men hva passer foten din best?? For det er to ulike lest skoene er bygget over = ulike passform!

 

Og hva vil du med skoen?? TLT er en OK-bra nedoversko, men lavet med tanke på optimalisering av turen oppover, One er mere rettet på litt av begge, uten da at være kanon bra i noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLT5P er ganske så stiv, forøvrig kommer TLT6 no til sesongen.

 

Men hva passer foten din best?? For det er to ulike lest skoene er bygget over = ulike passform!

 

Og hva vil du med skoen?? TLT er en OK-bra nedoversko, men lavet med tanke på optimalisering av turen oppover, One er mere rettet på litt av begge, uten da at være kanon bra i noe.

Hva mener du med lest? Bredden? Hvilken har størt lest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Dynafit mustagh ata superlight (69mm i midten) med Dynafit tlt speed binding. Jeg er 13 år så hopper det som kan hoppes på men tar ikke triks eller kjører ned stup, kjører kanskje middels hard kjøring. Hva mener du om One px da? Problemet mitt er at finner ikke tlt5 p i str. 28 for under 4500. Er det noen butikker i europa som har den for under 4500 kr, str. 28? Er det bare vekten som er forskjellen på tlt5 performance og tlt5 mountain?

 

Med dom skidorna skall TLT fungera bra. Speed är inte världes kraftigaste bindning med lite blandade småhopp skall inte vara någora som helest problem.

Problem kan det bli klippdropp, speciellt vid mindre lyckade landningar. Allmänt så tål dynafit-grejjorna mycket hårdare tag än vad man kan tro.

 

Ja, det är vikten som är skillnaden mellan mountain och performance. Det är den nedre delen av skon som står för flexen i skon. Möjigt att erfarna åkare som kör väldigt hårt kan märka att överdelen på mountainmodellen flexar mera, men i dom tester jag läst på Nätet så har man inte upptäckt någon tydlig skillnad. Själv köpte jag med kolfiber eftersom jag är lat och inte vill släpa på mer vikt än jag måste på vägen upp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dom skidorna skall TLT fungera bra. Speed är inte världes kraftigaste bindning med lite blandade småhopp skall inte vara någora som helest problem.

Problem kan det bli klippdropp, speciellt vid mindre lyckade landningar. Allmänt så tål dynafit-grejjorna mycket hårdare tag än vad man kan tro.

 

Ja, det är vikten som är skillnaden mellan mountain och performance. Det är den nedre delen av skon som står för flexen i skon. Möjigt att erfarna åkare som kör väldigt hårt kan märka att överdelen på mountainmodellen flexar mera, men i dom tester jag läst på Nätet så har man inte upptäckt någon tydlig skillnad. Själv köpte jag med kolfiber eftersom jag är lat och inte vill släpa på mer vikt än jag måste på vägen upp.

Det er ingen vektforskjell mellom TLT5 Mountain og TLT5 Performance, de er begge oppgitt til å ha en vekt på 1065 g (http://www.sportsnett.no/s/c.aspx?cid=617). Slik jeg har forstått det, skal Performance være stivere enn Mountain, uten å være tyngre. Jeg har imidlertid ikke prøvd noen av disse annet enn på foten i butikk. De har ganske smal lest, men dette kan jo tilpasses noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynafit själva säger 1050 för performance och 1065 för mountain. Men det är så liten skillnad att det kan man strunta i. Jag trodde skillnaden var större, 100 gram eller så.

Just nu är det salg på dom hos vpg.no, så passa på att köpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.