Gå til innhold
  • Bli medlem

Abbor smaker best når den renses riktig.


Minituren

Anbefalte innlegg

Hva er det som gjør at abboren er så utskjelt?

Det er til stadighet klaging ovar at det er for mye bein i abbor. Ja det stemmer at det er mye bein, men renses den riktig så er problemet løst. Jeg har laget en liten fiske film om fisking og rensing av abbor som nå ligger på YouTube

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen grunn til å snakke stygt om den.  Foliestekt Abbor står ikke tilbake for annen fisk, spør du meg.  

Bruk krydder og salt i buken (ingen olje e.l.) så henger skinn og de fleste finner o.l. ordentlig fast på folien.

Jeg har aldri opplevd noen geleaktig konsistens på de jeg har fått.  Heller fast og hvitt og velsmakende   :)

 

Bør kanskje nevne at den litt eggeaktige smaken i Harr er favoritten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at abboren er så utskjelt?

Det er til stadighet klaging ovar at det er for mye bein i abbor. Ja det stemmer at det er mye bein, men renses den riktig så er problemet løst. Jeg har laget en liten fiske film om fisking og rensing av abbor som nå ligger på YouTube

Interessant.

Vi som bor her vest har liten erfaring med abbor, siden den ikke finnes i våre trakter, og derfor ble den også sortert bort under en kano- og fisketur på Oggevann sist sommer.

Kanskje dette lille bidraget til norsk folkeopplysning kan bidra til at en vestlending også kan få smaken på denne fisken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant.

Vi som bor her vest har liten erfaring med abbor, siden den ikke finnes i våre trakter, og derfor ble den også sortert bort under en kano- og fisketur på Oggevann sist sommer.

Kanskje dette lille bidraget til norsk folkeopplysning kan bidra til at en vestlending også kan få smaken på denne fisken.

Sprøstekt abbor er vel noe av det beste jeg spiser på fisketur. Det ble to slike måltider i sommer østpå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abbor er fin mat det. Sprøstekt abbor på brødskive er nam. Foretrekker helst ørret og røye.

Grunn til at jeg spiser abbor sjelden er at størrelsen er så som så der jeg pleier å fiske. Må være litt størrelse på den skal jeg gidde å rense den.

Og heller abbor enn gjedde.

Fine med abbor er at den som regel er bitevillig når det er varmt i vannet så man kan få seg litt ekstra mat på tur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.