Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna svalbard synkron Pack 80L


Schtig

Anbefalte innlegg

Annonse

Heisan. Kjøpte denne sekken til fruen nå i sommer. Den har vært med oss på ukestur til Glomfjellet samt topptur med overnatting. Tilbakemeldingen har vært ensartet positiv fra henne. Prøvde selv sekken på dagstur med hele familien (ca 18 kg i sekken), og etter justering syntes jeg sekken var svært behagelig. Hadde Norrøna fortsatt hatt den i 100l utgave, hadde jeg vurdert en slik selv også. Altså en meget god sekk.

Magne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Kjøpte denne sekken til fruen nå i sommer. Den har vært med oss på ukestur til Glomfjellet samt topptur med overnatting. Tilbakemeldingen har vært ensartet positiv fra henne. Prøvde selv sekken på dagstur med hele familien (ca 18 kg i sekken), og etter justering syntes jeg sekken var svært behagelig. Hadde Norrøna fortsatt hatt den i 100l utgave, hadde jeg vurdert en slik selv også. Altså en meget god sekk.

Magne

100 literen er vell fortsatt å få kjøpt hos noen nettbutikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 literen er vell fortsatt å få kjøpt hos noen nettbutikker

Jorda, har sett den i butikken her hjemme også, men er usikker på om den har de samme kvalitetene som de nye 65 og 80 liters sekkene. Spesielt bæresystemet syntes jeg virket bedre på 80 liters sekken en hva jeg fikk inntrykk av på 100 literen de hadde i butikken.

Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har hatt 80 literen siden den kom, den het da Nansen og ikke Svalbard. Endringen av navn skjedde vel etter et års tid, og det eneste andre som ble forandret på sekken var mesh-stoffet i ryggforlengelsesdelen (er nå et noe grovere og nettingliknende tekstil).

For min rygg og mitt ganglag passer Syncron-systemet aldeles utmerket, jeg har kvittet meg med andre storsekker da disse på langt nær har vært like gode med tanke på bærekomfort. 

Nå har jeg brukt sekken mye med vekt mellom 20-30 kg. og dette takler den aldeles utmerket.

 

Dog er det nå etter nær 6 års bruk blitt noe slitasjeskader bl.a. på hoftebeltekontruksjonen og topplommen har fått flekkvis delaminering på innsiden. Delamineringen er for så vidt greit nok, mer bekymringsfullt er det at plastmaterialet i hoftebelte har blitt nedslitt og har fått en sprekk. Skruen som holder hoftebeltet på plass bør strammes/sjekkes jevnlig (strammes med umbraconøkkel, nr.5 om jeg ikke husker feil). Denne skruen kan over tid skru seg selv opp. Når skruen er i ferd med å løsne begynner sekken å pipe/"squeake", høres litt ut som om man har fått et lemen i klem.

 

En annen svakhet er litt spinkle spenner som kan sprekke i sammenføyning, dette har skjedd på en av topplommespennene på min sekk.

Fimax, moderator her på FF, kjøpte samme sekk på omtrentlig samme tid. Han har hatt problem med at glidelås-sveisingen har gått i stykker på topplomme. Han har ikke vært topp fornøyd med sekken og har gått over til en modell fra Gregory. Han mener dog, som meg, at bæresystemet er noe av det beste han har brukt oppigjennom et langt turliv.

 

Med andre ord, noe småplukk (bortsett fra dette med umbracoskruen), men da bæresystemet passer meg så godt skal sekken få være i tjeneste en stund til. Alt i alt får den 4 av 6 stjerner for materialer og 6 av 6 for komfort i bæresystem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.