Jump to content
IGNORED

Tynt liggeunderlag/trekk for Exped Synmat 7

Share

Recommended Posts

Kjøpte meg Exped Synmat 7 Medium før sommeren. Er opptatt av å ha en eller annen beskyttelse for å minske risikoen for hull på madrassen (spesielt på sommertid når man ligger uten telt). To alternativ slik jeg ser det, enten Exped Mat Cover L (koster ca 400 på fjellsport.no) eller et veldig tynt og lett liggeunderlag fra et eller annet sted. Kjøper jeg et veldig tynt liggeunderlag er det viktig at det er så lite og lett som mulig, ingen vits i å dra med seg Bamse for eksempel. 

Fordelen med et eget veldig tynt liggeunderlag er vel at man feks kan bruke dette til å sitte på ved på bålet osv, mens exped trekket er ikke like fleksibelt. 

Noen tanker om hva som er lurt å velge i min situasjon?

Noen tips på hvilket tynt liggeunderlag jeg burde gå for i så fall (tror feks Jysk har et veldig tynt et), og hvor de har det?

Bruker et fra Jysk i kombi med Symat UL. Lite og lett med intergrerte stropper. Mener jeg veide det til 120gr eller noe.

Billig er det også

Hidden Content

Vektmessig og tykkelsesmessig er jo disse to nevnte alternativene veldig bra, eneste problem er kanskje at det tar ganske mye plass å måtte ta med seg en helt slik rull? Det finnes ikke alternativer som i tillegg til lav vekt tar liten plass (men da er man kanskje inne på mitt første alternativ, nemlig tynt trekk rundt madrassen)?

I og med at det veier så lite så har jeg det bare på tvers eller på høykant bak på sekken.

Vet Thermarest har noen "laken" til å tre på underlagene, heter Fitted Sheet.

Hidden Content

Så har vel Exped noe "cover". Exped har og noen som heter multimat. Den er mulig er slikt du tenker på. Den kan du bruke som underlag, "pledd". Mener den kan stappes i et trekk og ikke må rulles. Veier ikke all verden