Gå til innhold
  • Bli medlem

turer i området Beitostølen, kom med anbefalinger


Anbefalte innlegg

Og no kjem nok Besseggen som forslag. :-P Men no har det  seg sånn at uansett kva eg har prøvd av rappelering, zip-line og klatring i fjellet, og eg ser jo at eg lever enno, så sitter høgdeskrekken på lur og skal sabotere det er vil gjere.

 

Om du ikkje kan bekrefte at Besseggen er BREI på eggen, og det ikkje er omtrent stup utfor når du går opp eller ned, så skal vi IKKJE gå Besseggen. Sjølv om eg har sinnsjukt lyst...

 

Men er jo heilt sikkert andre flotte turar i området, kan du anbefale??? Har hørt at det er en topp til som er minst like fin som Bessi, men eg veit ikkje namnet? Gjere du?

 

Eg er ei fjellgeit og bukken er vel ikkje så langt bak han heller for å vere verdi bukketittelen. Skal på tur utan ungane snart, og har då tenkt oss til Beitostølen. Ha base på campingen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg he gått Besseggen begge veier og synes at eggen e Brei. Det er sjølsagt individuelt om ke som oppfattes som brei :smile: På eine turen hadde eg me to personer med høydeskrekk og det gjekk heilt fint. Då gjekk me motsatt vei. Det vil si ned ned Besseggen. Dei opplevde ikkje turen som luftig.

 

Ein annen tur som eg meine e møje finere enn Besseggen e Knutshøe. Denne ligger på andre siden av Gjende. Der e ein passasje som e litt bratt, men ikkje luftig.

Her går du på ein fjellrygg heile turen. Ja den er brei :smile:

 

Heimdalshø i nærheiten av Gjendesheim, ser også ud som ein fin tur. Den ska eg nok teste når eg ska opp te Beitostølen seinare i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mugnetind er en fin tur med et flott skue :)

Veldig enig. En flott topp. Den er helt overkommelig for alle å gå. Om man har høydeskrekk så kan man ta den fra sørsiden, og ikke østfra, som de fleste gjør. Kjør til der Slettefjellvegen er på det høyeste og gå innover mot Belgjinøse (også en fin liten topp med god utsikt, men litt ur på veien opp). Derfra kan man gå i en bue og komme inn mot Mugnetind fra den flatere siden. Veldig lettgått og fint terreng. Det er en litt lenger tur, men veldig fin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips her. Om Besseggen blir for bratt (har gått med folk som har måttet ta turen rundt på grunn av høydeskrekk allerede på vei opp mot selve eggen, så her er det veldig individuelt hva hver enkelt tåler), så vil jeg tro at Knutshøe blir det samme, selv om den er adskillig enklere enn varselskiltet ved foten av fjellet skulle tilsi. En tur til Rasletindene er derimot å anbefale, enkelt tilgjengelig fra vandrerhjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.