Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped sekker - erfaringer?


maxkrone

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ser Sportsnett har fått inn noen Exped tursekker, og etter å ha prøvd Exped Expedition 80 i butikken må jeg si at denne sekken definitivt er en aktuell sekk for mine litt lengre turer. Men jeg finner veldig lite omtale av denne sekken spesielt og Exped sekker generelt. Er det derfor noen som har noen erfaringer med noen av Exped sekkene, eventuelt har hørt noe om de fra andre?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt Exped Lightning 60 basert på omtale på nettet. Ser lovende ut med godt polstret hoftebelte, regulerbar rygg, skulderreimer ser ok ut. Blir spennede å se om dette fungerer i praksis. Siden ryggen min er litt kresen på hva den liker å bære på. Denne ryggsekken blir da min lettvektssekk hvis det fungerer.

 

Exped er jo et kjent merke, men antagelig er ikke Exped ryggsekker så vanlig i bruk i Norge, derfor er vel responsen liten på tråden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en Exped mountain pro og synes det er bra kvalitet både på stoff (slitesterkt og fremdels vanntett) og de tekniske løsningene. Synes det er bra med mye festepunkter slik at man kan tilpasse sekken slik man vil, noe expedition-sekken også har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at det omsider kommer noen erfaringer her, - hadde nesten gitt opp .-). Da jeg testet Exped sekkene i butikken fikk jeg også et veldig godt inntrykk. De virker funksjonelle, rimelig lett vekt, og de satt veldig godt på min rygg. Både Lightning 60 og Expedition 80 er aktuelle. Eneset minuset jeg har funnet med Expedition er at den ikke er klargjort for drikkesystem. Håper det fortsatt vil komme inn erfaringer her ettersom de blir tatt mer i bruk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Noen flere erfaringer siden sist? Er generelt fornøyd med mine exped ting (smarte løsninger) og er nysgjerrig på Expedition. Ettersom jeg delvis har gitt opp søket mitt etter storsekk for damer (80 l) prøver jeg å utvide horisonten litt,  og denne har jeg altså ikke ramlet borti før. Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg 'vanker' en del på svenske nettfora, og jeg har stort sett bare lest gode ord om Exped Lightning... de nevner da godt polstrede skuldrereimer og ditto hoftebelte, lav vekt, samt det at det ikke er så mange 'unødvendige' reimer (ryddig).

De expedsekkene jeg har prøvd passet ikke min rygg, men som sagt; mange andre liker exped :-)

Mine fem øre,

/F.

(",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har en Exped lightning 60 og har gode erfaringer med den, spesielt positivt overrasket over polstring og bærekomfort sett hen til vekten. Opplever den som noe  "ustabil" på ryggen når jeg har pakket den helt full, men helt ok for lettvektsturer på sommer.Får plass til både telt, sovepose, kokesaker og det jeg trenger til 2-3 dagers sommerturer på fjellet. Viktig  å tenke på vektfordelingen i sekken for å få den så stabil som mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.