Gå til innhold
  • Bli medlem

Rusletur og telt med 2åring


Frost

Anbefalte innlegg

Til helgen skal vi ha vår første telttur sammen (meg, poden på 2år og to bein, og beistet på to år og 4bein). Planen er å overnatte i telt, men siden poden på 2 bein ikke liker å gå så langt og aller helst vil sitte på skuldrene/bæremeis, så må vi ta i bruk sykkel og sykkelvogn. Tanken er Brekko, Gjesdal, men kom gjerne med noen andre forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier ikke hvor du starter fra, men siden du har tenkt deg til Brekko med sykel så antar jeg at du starter et sted i Figgjo - Ålgård området.

Hvis du klarer bakkene opp til Brekko så klarer du sikkert også turen opp til Madland.

For noen uker siden var jeg en rundtur i Madlandsheia og da var det noen som lå i telt med små barn like på nordsida av begynnelsen på det første vannet du kommer til hvis du følger Fossbekken opp fra parkeringsplassen. 

For å komme til parkeringsplassen så må du forbi den øverste gården, gjennom et par grinder og følge grusveien oppover til den ender i to parkeringsplasser.

På kartet som heter Høle,1212 I så blir teltplassen ca. på kartreferanse 334 202.

Ellers er jo Lutsivannet en fin plass. Hvis du ikke har kano så kan du leie en inne i Alsvik. (Kontakt Kronen Gård for kano.)

Fra Alsvik kan du padle ut til Breiholmen. Her er det flere fine teltmuligheter både sørøst og sørvest på holmen. Her er det også god plass for en toåring å løpe rundt og utforske verden.

 

Ellers er det flere fine telt / sykkel muligheter i Sirdalsområdet. Anleggsveiene som er stengt med bom kan lett brukes med sykkel. Du trenger bare å komme deg til Sirdalen og da er jo bilen et greit alternativ.

Ellers er jo Røssdalen et fint sted å telte med barn.

 http://ut.no/tur/r%C3%B8ssdalen-et-eventyr-av-en-dal

http://www.turinspirasjon.net/side27.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke hvor du starter fra, men siden du har tenkt deg til Brekko med sykel så antar jeg at du starter et sted i Figgjo - Ålgård området.

Hvis du klarer bakkene opp til Brekko så klarer du sikkert også turen opp til Madland.

For noen uker siden var jeg en rundtur i Madlandsheia og da var det noen som lå i telt med små barn like på nordsida av begynnelsen på det første vannet du kommer til hvis du følger Fossbekken opp fra parkeringsplassen. 

For å komme til parkeringsplassen så må du forbi den øverste gården, gjennom et par grinder og følge grusveien oppover til den ender i to parkeringsplasser.

På kartet som heter Høle,1212 I så blir teltplassen ca. på kartreferanse 334 202.

Ellers er jo Lutsivannet en fin plass. Hvis du ikke har kano så kan du leie en inne i Alsvik. (Kontakt Kronen Gård for kano.)

Fra Alsvik kan du padle ut til Breiholmen. Her er det flere fine teltmuligheter både sørøst og sørvest på holmen. Her er det også god plass for en toåring å løpe rundt og utforske verden.

 

Ellers er det flere fine telt / sykkel muligheter i Sirdalsområdet. Anleggsveiene som er stengt med bom kan lett brukes med sykkel. Du trenger bare å komme deg til Sirdalen og da er jo bilen et greit alternativ.

Ellers er jo Røssdalen et fint sted å telte med barn.

 http://ut.no/tur/r%C3%B8ssdalen-et-eventyr-av-en-dal

http://www.turinspirasjon.net/side27.html

 

 

Ser jeg har forklart meg litt dårlig :) Tenkte å kjøre til parkeringsplassen i Brekko, og sykle derifra og inn til gapahuken (eller området rundt der en plass) og campe. Altså ikke den lengste sykkelturen :) Evt om der er andre steder vi kan transportere teltet og alt det andre vi trenger å ha med på en enkel måte frem til teltplassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke hvor du starter fra, men siden du har tenkt deg til Brekko med sykel så antar jeg at du starter et sted i Figgjo - Ålgård området.

Hvis du klarer bakkene opp til Brekko så klarer du sikkert også turen opp til Madland.

For noen uker siden var jeg en rundtur i Madlandsheia og da var det noen som lå i telt med små barn like på nordsida av begynnelsen på det første vannet du kommer til hvis du følger Fossbekken opp fra parkeringsplassen. 

For å komme til parkeringsplassen så må du forbi den øverste gården, gjennom et par grinder og følge grusveien oppover til den ender i to parkeringsplasser.

På kartet som heter Høle,1212 I så blir teltplassen ca. på kartreferanse 334 202.

Ellers er jo Lutsivannet en fin plass. Hvis du ikke har kano så kan du leie en inne i Alsvik. (Kontakt Kronen Gård for kano.)

Fra Alsvik kan du padle ut til Breiholmen. Her er det flere fine teltmuligheter både sørøst og sørvest på holmen. Her er det også god plass for en toåring å løpe rundt og utforske verden.

 

Ellers er det flere fine telt / sykkel muligheter i Sirdalsområdet. Anleggsveiene som er stengt med bom kan lett brukes med sykkel. Du trenger bare å komme deg til Sirdalen og da er jo bilen et greit alternativ.

Ellers er jo Røssdalen et fint sted å telte med barn.

 http://ut.no/tur/r%C3%B8ssdalen-et-eventyr-av-en-dal

http://www.turinspirasjon.net/side27.html

Men hvor lang tid bruker du ca på å gå fra parkeringsplassen på Madland og opp til vannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor lang tid bruker du ca på å gå fra parkeringsplassen på Madland og opp til vannet?

Jeg vil tro at det er ca. en liten kilometer å gå og en toåring går nok ikke så fort så fra en halv til en time avhengig av hvilken side av bekken du går på. På venstre side er det god sti men på høyre side er det litt mer ulent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.