Gå til innhold
  • Bli medlem

Jetboil stekeadapter


Kjellis

Anbefalte innlegg

Er det noen om har erfaring med stekeadapter til Jetboil? Har prøvd å søke på forumet, men fant ikke noe...

Jeg har brukt Jetboil i endel år nå, men da på enkle turer med vannkoking. Nylig bestilte jeg meg et stekeadapter slik jeg har mulighet for å ta med en stekepanme for å steke en fisk eller to :) Egentlig ser jeg for meg at varmen blir sentrert midt i pannen siden den har nokså smal flamme, men for all del, det kan hende den fungere "bra nok" også.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jetboil har vel flere modeller, men antar det er av tilsvarende type som ZIP, SOL o.l.? Kjøpte en tilsvarende modell Eta solo fra primus, selgeren sa at stekeadapter burde en ikke bruke da det ikke ville fungere og en risikerte at det ikke ble nok luft. Vet ikke om det er helt tilsvarende til det du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er av den første typen Jetboil som kom, før Sol, Zip og de andre greiene. Har mistet litt oversikten alle typene på markedet nå... Den har fungert ypperlig til vannkoking i de varme delene av året i sikkert 4 år :) Ser at på mange av turene mine der jeg vil spare litt vekt vil Jetboil sammen med en liten stekepanne fungert bra.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Det funker. Minuset er at stekepannna ble veldig varm midt i, jeg måtte flytte rundt på det som skulle stekes slik at det som lå i midten ikke ble brent.

Det fungerte ikke otimalt - jeg kjøpte den til aleneturer der jeg skulle bruke panna til å steke fisk, egg, bacon (med andre ord enkel matlaging) samtidig som jeg vil holde vekten på sekken nede. Til det formålet fungerte det bra nok, men ikke forvent noe gourmetmatlaging med den.

Jeg har en vanlig turpanne, mulig jetboil sin stekepanne med varmeveksler under sprer varmen bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.