Gå til innhold
  • Bli medlem

Glittertind i juli, noen små spørsmål :-)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal opp i fjellet en tur nå i slutten av ferien min, og har planlagt å gå noen enkle turer som Glittertind og Ryggjehøe.

Er det flere topper som er relativt greie med storsekk og hund med utgangspunkt fra Glitterheim ?

 

Så det muligens dumme spørsmålet : Er det mulig å telte og overnatte på Glittertind? Om ikke på toppen, så ihvertfall i umiddelbar nærhet av den.

 

Mvh Rune 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og takk for svar!

 

Ville bare være sikker, da jeg ikke har så mye erfaring med hvordan været kan være om natten i fjellet selv om det er nydelig om dagen :-)

Drar oppover imorgen tidlig, så tipper det blir torsdag til fredag på Glittertind.

 

Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips! 

 

Hadde to flotte døgn der oppe i strålende vær, men ble ingen teltplass på toppen. En grunn var tanken på en konstant strøm av folk forbi samt at jeg fant en nydelig plass ett par topper nord-øst for Glittertind hvor jeg hadde mykt underlag, ingen turister og rennende vann. Perfekt base for meg, bikkja og et telt !

Vi tok toppen derfra, ble jammen en runde på 26 km igår med lett storsekk og ivrig Breton festet rundt livet ( som tydeligvis var litt forlangt, siden beina mine er lett ødelagt idag )  

:-)

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jeg søgt lidt på nettet og fundet det foto, som jeg henviste til i første omgang. Det ser rigtigt fint ud!

 

http://fjelletibilder.no/search/96655/picture166.html

 

Fint at høre, at I havde en god tur, selv om I ikke teltede på toppen. Det havde nok også været tungere at bære alt lejr-udstyret der op.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.