Gå til innhold
  • Bli medlem

Sammenleggbare sykler


FranzJosef

Anbefalte innlegg

Erfaringer med disse? Hvor mye må jeg legge i det for å få noe brukbart. Tenker å bruke disse til å ta med i bil og trille noen km f.eks. i byer eller om en trenger en liten tur. Jeg har VW Caddy og god plass i varerommet, men vanlige sykler tar litt mye plass til at det frister å ha med veldig ofte.

 

Egentlig er det ikke sammenleggbar-funksjonen jeg er ute etter, tviler på det blir mange gangene jeg faktisk slår den sammen. Men jeg antar jeg må i denne kategorien for å få syklene små nok til at de fortsatt er  til å sykles på for voksne. Er 189 cm høy og de jeg har prøvesittet på i butikk (Biltema og Clas Ohlson) har vært strengt tatt for lave selv med setehøyden justert på max høyde og vel så det. Men det må jeg vel bare leve med på slike sykler.

 

Det vi ser etter er noe som behøver minimalt med vedlikehold. Disse kommer til å stå mye i boden og brukes sjeldent. Hva med gir, den bør vel ha så få gir som mulig og et så enkelt system som mulig for å minimere vedlikehold?

 

Så ville det også vært litt moro med tanken på å ta den med på flyet sammenslått, drar ofte med bare håndbagasje, så kunne latt denne få et kolli på vanlig bagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

Vi har en Brompton. Det er et godt og etablert merke. Brukes regelmessig av min mann som er 1.92m. Han har nettopp kjøpt en lengre setestang for å få litt bedre sittestilling, men også uten den er sykkelen fullt brukbar.

Sykkelen kostet ca. Kr 7000 hos syklistenes landsforbund da de solgte den for noen år tilbake. Den har 3 gir.

En venn av meg har kjøpt en Dahon. Den er billigere enn Brompton og han er også fornøyd med den. Han er også over 1.90m.

Vi bruker sykkelen ikke ofte, men den er kjekt å ha de gangene du trenger den. Er ikke større enn en medium størrelse koffert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Til dels enig med @Lompa her, men tenker trenger man virkelig en koffert i det hele tatt?

 

Volumet på sykkelen er det samme om den er i deler eller montert. En koffert tilfører volum.

 

På alle moderne sykler det hurtigkobling for å ta av forhjulet. Med en hurtiglås på setepinnen er det fort gjort å ta av både forhjul og sete og det som er igjen er veldig enkelt å håndtere og stable. Især om du har en caddy, den kan stroppes mot skilleveggen eller en av sideveggene.

 

Når du ser på foldesykkelen er det jo egentlig mer jobb med denne da man må

  • Ta av forhjulet (for å få vendt styre i lengderetning)
  • Senke setet
  • Montere sammen "brettelinjen"

 

Men for all del, er det foldesykkel en ønsker skal man jo bare kjøpe det :D

 

Broken-Bike.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.