Gå til innhold
  • Bli medlem

Tilbud på telt på XXL, noe å satse på?


Snekkerbod

Anbefalte innlegg

Hei,

Ser XXL har tilbud på Helsport Nordmarka 3 Camp til 1200kr. Står ikke noe om vekt der, men hva burde et relativt lett 3-personers telt veie?

 

Bruktsområde er kun enklere telt-liv uten ekstremovernattinger, men ønsker at det skal være av grei kvalitet og blant de lettere innen sin type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Til nå har jeg 3 Helsport telt i forskjellige størrelser fra 2 manns til lavvo. Har ikke hatt noe problemer med noen av dem.

Så jeg tror ikke det er noe skummelt å kjøpe dette teltet. 3,1 kg for et 3 mannstelt er ikke noe unormalt.

 

http://www.helsport.no/no/Infosenter/Spesial_og_eldre_teltmodeller/Nordmarka_3_Camp

 

Hilsen Markus S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du ønsker et telt som er av de lettere innen sin type, vil da nevne at Nordmarka reelt veier tett innpå 4 kilo mens Helsport Fjellheimen Superlight veier 2 kilo. Men dette koster da 5 ganger så mye.

 

Viktigere synes jeg det er å bemerke at Nordmarka er et mye mindre telt en Fjellheimen, med dramatisk lavere takhøyde.

 

Dersom Superlight blir for dyr ville jeg vurdert den ordinære Fjellheimen som har samme størrelse men noe høyere vekt.

Nordmarka er et telt du ikke i lengden blir fornøyd med med mindre du er 1.50 høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan trygt kjøpe Helsport Nordmarka teltene, Helte greie telt til en grei pris, litt tyngre og litt dårligere materialer enn de vanlige Helsport teltene, men så er prisen også deretter.

På hvilken måte er materialene dårligere?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et telt som er helt fint for "vanlige" turer i skog og fjell vår, sommer og høst. Mao ikke et ekstremtelt. Ikke for vintertelting, og ikke for bruk i storm. Jeg ville ikke nølt med å kjøpe det hvis dere drar på uke/helgeturer i sommerhalvåret uten at elementene skal utfordres på det tøffeste.

Prisen er veldig fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er billigere duk. Så vidt jeg husker er det polyesterduk på de. Helsport sine "egne" telt har nylon,hvertfall fra Pro serien og opp. Det gjør at Nordmarka teltene blir litt tyngre for å få samme styrke i duken.

I pro og Xtrem leveres nå alle telt f.o.m 2013 med DAC stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen dokumentasjon på at Helsport bruker polyesterduk eller tyngre duk på nordmarka-serien, enn på teltene i trek-segmentet? jeg ser innimellom påstander om dette.

http://www.helsport.no/no/Infosenter/Spesial_og_eldre_teltmodeller/Nordmarka_3_Camp

 

Samme link som tidligere i denne tråden. Tror likevel at dette er et helt ok telt (ihvertfall til den prisen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.