Gå til innhold
  • Bli medlem

Bolter i fjellet


coni

Anbefalte innlegg

var på storen nå i helgen. det har vært en diskusjon rundt bolter i fjellet før. skjønner at noen ikke liker det men på en standard rute som på storen hadde det vært greit med noen rappell bolter. den gigantiske gule slyngen på toppen (sammen med de hundre andre slyngene på ruta) er nok ikke penere en to små bolter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke helt besatt av bevaring... Men akkurat her syns jeg det rett og slett sier seg selv.

Og grunnen er at det å legge igjen en slynge er mindre inngrep, og det holder i massevis. Og man trenger ikke mer der. Legge igjen en slynge er ikke forsøplende, i såfall er det en nødvendighet.

Kjekk regel er å ta med seg en gammel slynge som ligger der på vei ned, når man legger igjen en selv. Da blir det ingen fler der i hvertfall. Men jeg tar gjerne med med litt mer enn en slynge. Om alle gadd dette hadde det vært få eller ingen der.

Men det er vel heller det at du ikke liker rapell fra "uberørt" fjell, og hellst vil ha bolter? Er egentlig få andre grunner, og jeg mener det er litt feil å bolte fordi du syns det er litt skummelt. Legg igjen en backupslynge, eller noen kiler om du syns det er litt spennende. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.