Gå til innhold
  • Bli medlem

Tett Kovea brenner! HJELP!


ChickenBull

Anbefalte innlegg

Våren 2012 kjøpte jeg meg en Kovea Booster dual max. En stillebrenner som brenner både gass, og bensin.

 

Fikk brukt brenneren en gang (på gass) før jeg avtjente førsegangstjenesten. Altså en runde med gassbrenning før primusen ble lagt bort for et helt år. Nå da jeg skulle prøve å bruke den igjen for ett par uker siden var det ingenting som skjedde. Fikk ikke fyr, what so ever! (igjen er det bare gass jeg har prøvd). Får til å blåse gjennom slangen som går fra gassboksen til selve brenneren, så det er ikke slangen som er tett.

Jeg vet at dette er min egen feil, og problemet bunner i slurv fra min side. Men hvis noen har tips/råd/erfaring med å rense og fikse slike brennere så vil jeg være evig takknemmelig! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ville jeg testet med en annen boks. Virker ikke det heller kan det være problem med selve koblingen som sitter i enden av slangen. Det kan være at den ikke klarer å dytte ned stengeventilen til boksen nok til at den åpner.. Er dette i orden ville jeg sjekket dysa. Siden den også kan brenne bensin følger det nok med ei dysenål, men skal jeg dømme ut fra det du beskriver er det feil enten i stengeventilen til boksen, eller i selve koblingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.