Gå til innhold
  • Bli medlem

kautokeino kåfjord


eriksen

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har ikke gått den ruta, men jeg har vært en del i områdene Kåfjordfjellene, Reisadalen og et stykke inn mot Raisjavri. Jeg vil anta det vil være naturlig for deg å følge stien så langt det er hensiktsmessig, for så å ta et valg ift hvor du ønsker å krysse Njalljajohka/Reisaelva. Enten kan du gjøre det før selve Reisadalen begynner, altså f.eks i området ved fjellområdet Gaskkascohkka (618moh) dersom det lar seg gjøre (kjenner ikke elva godt nok der oppe). Enten det, eller så kan du gå helt ned til Nedrefosshytta og benytte deg av hengebroa der. Da blir det litt klatring igjen for å ta det videre opp på fjellet mot Kåfjorden. Så er det jo egentlig bare å ta sikte på f.eks Somajavri, og så videre nordvestover mot Kåfjorddalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plan er å utforske nye vann ett stykke i fra stien så blir nok ikje å følge den så vældig længe, før så og krysse ælva længer opp i fjellet.

har du noen gode tips om vann man burde stikke innom i kåfjord område?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goddèjavri vest av Guolas inneholder pen røye. Ellers er det en del mindre vann i områdene Guolas og mot Somajavri, og mellom Somajavri og mot Reisadalen som de alle i stor grad inneholder røye. Ellers har du vannene vest for fjellet Carravarri (mellom Reisadalen og Kåfjorddalen). Meget gode muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg godt! Veldig interessant rute du har valgt. Selv skal jeg på turer i Kvænangsområdet og utenfor Alta i år. Har mål om både kilosrøye og kilosørret! Håper virkelig å perse i år.

 

Du må slenge ut noen bilder og skrive litt rapport når turen er over!  Jeg er veldig interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.