Gå til innhold
  • Bli medlem

Turforslag Jotunheimen?


Brekke

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger turtips Jotunheimen?!

Personleg liker eg ikkje di større betjente hyttene, eg er vant med å enten få hytta for meg sjølv (med eller uten følge) eller yterst få gjester. (den gang det var over 10 når eg kom frem, gjekk eg bare forbi til neste. Så lige vel mest di meir rolige hyttene... Mine venna derimot tror eg mest sansynleg lige vellkjente (populære plasser)

 

Så det eg lure på er om noen har noen tips til plasser eg/me burde ha vore?

Tippe første dag går mest i reising til startpunkt. Så fint å kun gå i rundt 3 timer første dagen. Rundt 6++t andre dagen å max 6 t siste dagen? Me vil helst gå i ein runde slik at vi går i nytt tereng hele tiden. Men ender tilbake til bilen.

 

Tipper der ikkje er let å gi tips sån på stående fot. Men har noen en link til et betre kart i jotunheimen en det eg har funne? Å uanset vist noen kan si du bør ha vore der å der så finne me det på karte:)

 

Eg vet timabruken komer veldi an på kim så går. Men me e av den typen der 3 t gange for oss ville ha vore 4 t gange i turistforeningens rekning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv mest til at ligge i telt, så hytterne betyder ikke det store for mig, jeg går ruten beskrevet kort i:

 

http://www.fjellforum.no/topic/28180-rundtur-i-jotunheimen/

 

Bessheim - Glitterheim - Spiterstulen - Leirvassbu - Memurubu - Bessheim (evt. med start ved Spiterstulen)

 

Der er gode kort på ut.no - for Jotunheimen: http://ut.no/map/page/maptool/521274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info!

Eg må få meg større sekk før eg kan ta me telte:) Men telt er nok uaktuelt for mine to gode venninder..

Virke så eg ska prøva halda oss i område glitterheim:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Tyinholmen-Slettningsbu, det er en lite besøkt hytte? Derfra til Sulebu, mer varierende grad av besøk. Tilbake finnes flere variasjonsmuligheter.

Kart: http://ut.no/map/page/maptool/139520 Alternativ start fra St.Thomaskyrkja, to forskjellige ruter til/fra Slettningsbu og forsåvidt til/fra Sulebu.

Kljåen er også lite besøkt. Fin dagstur til f.eks Høgeloft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir Glitterheim - Spiterstulen- Galdhøpiggen. Vist di andre to ikkje ombestemmer seg:)

Men takk på tipse eg innser eg må opp neste somar eller noe å gi meg selv betre tid! Mye fine områder å turer eg har funne på nett nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.