Gå til innhold
  • Bli medlem

Ringstind2 (telt)


Rolf K.

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei

Jeg har brukt det 6 netter og er storfornøyd med det. Kjappt å sette opp. Passe størrelse for et par. Kan bli litt trangt i det lille forteltet, men man får inn sekkene og sko med litt godvilje. Man har sittehøyde for koking e.l.

Det er kun en stang, men kan ikke se at det har gått ut over stabiliteten, men det har ikke blåst kraftig på noen av mine turer. Har heller ikke hatt mye nedbør. Det er vel allikevel mest et 3 sesongers telt dette vil jeg tro.

Hovedfordelen er jo vekta da! 1,6 kg. En fryd å pakke i sekken!

Kjell Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har ikke veid det. Skal gjøre det ved anledning. Vekten skal være 1,6 kg +/- 10% pluss plugger, sømtettemiddel, teltstoff, nål, tråd, stangledd og skjøtehylse for stang som veier totalt 230g.

I "verste" fall 1990 gram, i beste fall 1670 gram. Jeg vurderer fra gang til gang om jeg tar med rep kit, ut over skjøtehylse og stangledd.

Kjell Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er i alle fall et lett telt :)

Jeg synes bare vektangivelsene til Helsport er unødig kompliserte, forstår ikke hvorfor de ikke oppgir bruttovekt. Videre reagerer jeg på at de operer med et så stort slingringsmonn på vekten som 10%, det synes jeg vitner om dårlig kvalitetskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjøpte Ringstind 1 i sommer, for å få et lettest mulig telt til enevandring. Det veier 1700g eks. rep. kit. Ringstind 2 veier rundt 300g mer. Gikk rundt med den digitale kjøkkenvekten da jeg handlet. Helsprots vektangivelser er i beste fall villedende. Teltet er jeg så langt fornøyd med (6 overnattinger), men jeg har ikke testet det i sterk vind. Jeg er i grunnen litt skeptisk til hvor stabilt det er.

thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her på forumet som har testet teltet?

Vennligst gi beskjed!

Teltet ble testet i siste utgave av bladet "Friluftsliv". Råder deg til å ta en kikk på dette hvis du har mulighet til å få tak i bladet.

Følgende telt ble sammenlignet:

- MSR Hubba Hubba

- MSR Zoid II

- Hilleberg Nallo 2

- Helsport Fjellheimen 2

- Helsport Ringstind 2

- Fjällräven Skule Shape R/S 2

- Ferrino Lightent II

http://www.friluftsliv.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.