Gå til innhold
  • Bli medlem

myggfanger


Tom42

Anbefalte innlegg

så følgende på lokaltv.

en colaflaske delt i to.  i bunndelen fylte han litt varmt vann og hadde opp i sukker.  deretter smuldret han opp litt gjær og rørte rundt.

satte så toppdelen opp ned, som en trakt og plasserte flasken litt bortenfor sitteplassen. 

påsto at den virket. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå blir gjær og sukker med på tur, garantert! Mygg og annet jævelskap (i flyvende form) elsker meg, sitter igjen med 9 kleggbitt etter tur onsdag. Det klør, det klør, tiddeligbom...

Eurax er redningen, men leste om vassarv nedlagt i olje i går, skal visst hjelpe veldig godt mot kløe. 

Dette skal testes ut, har vassarv så det holder i hagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den hjemmesnekrete greien der. Virker jo grei når man er hjemme.

 

Men jeg så forleden en liten dings på Dyrebutikken forleden. Dette var en liten sak på størrelse med en stikke eske og hadde et utskiftbart "klokkebatteri". Denne skulle sende ut en høyfrekvent lyd som ikke mennesker eller pattedyr kunne høre. Men mygg, fluer , klegg og flått skulle sky lyden. Denne skulle være testet ut av forsvaret i et land jeg ikke husker. Kostet 498,- og kunne brukes av både mennesker og dyr.

 

Jeg er normalt skeptisk og er det også her , men har noen testet ut en slik dings ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den hjemmesnekrete greien der. Virker jo grei når man er hjemme.

 

Men jeg så forleden en liten dings på Dyrebutikken forleden. Dette var en liten sak på størrelse med en stikke eske og hadde et utskiftbart "klokkebatteri". Denne skulle sende ut en høyfrekvent lyd som ikke mennesker eller pattedyr kunne høre. Men mygg, fluer , klegg og flått skulle sky lyden. Denne skulle være testet ut av forsvaret i et land jeg ikke husker. Kostet 498,- og kunne brukes av både mennesker og dyr.

 

Jeg er normalt skeptisk og er det også her , men har noen testet ut en slik dings ?

Nå vet jeg at bier og veps er døve, men hvordan er det med myggen? Har ikke sett mygg med ører. :-P

Eller kanskje de kan høre like vel?

http://illvit.no/spor-oss/har-insektene-orer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så følgende på lokaltv.

en colaflaske delt i to.  i bunndelen fylte han litt varmt vann og hadde opp i sukker.  deretter smuldret han opp litt gjær og rørte rundt.

satte så toppdelen opp ned, som en trakt og plasserte flasken litt bortenfor sitteplassen. 

påsto at den virket. 

Har prøvd den men virket ikke noe særlig men noen satte frem en mugge med vann med flytende skiver med sitron der var det mange mygg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd den men virket ikke noe særlig men noen satte frem en mugge med vann med flytende skiver med sitron der var det mange mygg

spennende.  kanskje det hele kan reduseres, ikke minst mht vekt, å ta med litt sitronessens, eller en sitron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en slik liten dings til å sette i stikkontakten sist jeg var i Italia. Veldig irriterende med lyden av "hylende" mygg så snart lyset ble slukket på soverommet. Det var den typen med små gule brikker til å sette inn.

Den virket veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en liten gassbrenner som varmer opp utskiftbare filter.

. -kjøpte denne på Felleskjøpet mener jeg.

 

http://produkter.felleskjopet.no/trade/productview/904326

 

Gode erfaringer med denne!

 

Fortsatt god tur   :cool:

 

Jeg leste litt, og så fant jeg ut at det byttbare filteret er satt inn med alletrin/allethrin som finnes naturlig i krysantemumm. Kan man kanskje bare ha krysantemumm innendørs og gni seg med litt plante ute ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thermacell som dere omtaler her fungerer faktisk overraskende bra! Jeg er blitt nærmest "avhengig" av denne på turer nå. Var på kanotur i helga i verste knottorama-land. En Thermacell på hver side av oss gjorde at vi likevel kunne nyte kvelden utenfor teltet med en 5 kvm mygg og knottfri sone.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en slik liten dings til å sette i stikkontakten sist jeg var i Italia. Veldig irriterende med lyden av "hylende" mygg så snart lyset ble slukket på soverommet. Det var den typen med små gule brikker til å sette inn.

Den virket veldig bra.

det er sikkert forskjell på disse, men jeg reagerte allergisk på brikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et  spørsmål.  i Spania finnes noen ekle mygg, små og lydløse mygg.  jeg får nærmest store byller/sår av stikkene.    de klør voldsomt og ingen ting hverken kortison eller andre remedier hjelper.  er det noen som har erfaringer med noe av det som er nevnt ovenfor f eks i spania?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Spania får du kjøpt sånn du putter i en stikkontakt på nærmeste supermarked. Finnes som både sticks og beholder med væske. I følge de fastboende der var visst den med væske mest effektivt. Merket vi brukte het Bloom, sikkert like bra de andre merkene.

 

Fungerte bra på soverommet, det ble helt slutt med myggestikk.

 

Når det gjelder utendørs, så vet jeg ikke noe om det, mest plaget med myggstikk om kvelden når vi skulle sove.

 

Disse var såpass bra at jeg kjøpte med meg hjem noen stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at du reagerte allergisk på brikken?

hadde ikke allergitendenser, hovne øyne kløe i nesen, før dingsen ble aktivisert.  dette opphørte da den ble tatt ut av stikkontakten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Spania får du kjøpt sånn du putter i en stikkontakt på nærmeste supermarked. Finnes som både sticks og beholder med væske. I følge de fastboende der var visst den med væske mest effektivt. Merket vi brukte het Bloom, sikkert like bra de andre merkene.

 

Fungerte bra på soverommet, det ble helt slutt med myggestikk.

 

Når det gjelder utendørs, så vet jeg ikke noe om det, mest plaget med myggstikk om kvelden når vi skulle sove.

 

Disse var såpass bra at jeg kjøpte med meg hjem noen stykker.

jeg bruker også slike væskebeholdere.  men problemet skyldes nok flere faktorer, ikke minst utendørs hvor myggmelk o l renner av pga svette.  må nok bli flinkere til å bruke langbukser og skjorter med lange ærmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke allergitendenser, hovne øyne kløe i nesen, før dingsen ble aktivisert. dette opphørte da den ble tatt ut av stikkontakten

Jøss.. Sensitiv for noe annet også?

Har forresten fortsatt troen på myggfangeren, til tross for en dårlig erfaring over her. Laget mye vin når jeg var yngre og vet at det tar litt tid før den begynner å gi fra seg co2. Opptil et par dager avhengig av temp, gjærtype, mengde gjær og sukker. Sikkert en god ide å ha vannet nærme opptil tuten også. Hadde vært interessant å sett om den fortsatt gjærer etter et par dråper zalo tilsatt for å redusere brytningsflaten på vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser til Italia i morgen. Til Dolomittene i Nord Italia, og i går kom kona med et knippe armbånd som skulle hjelpe hvis det var mye mygg. De heter "Green Luck" og har en masse kinesiske tegn på pakken.

Jeg er skeptisk, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser til Italia i morgen. Til Dolomittene i Nord Italia, og i går kom kona med et knippe armbånd som skulle hjelpe hvis det var mye mygg. De heter "Green Luck" og har en masse kinesiske tegn på pakken.

Jeg er skeptisk, men vi får se.

Gi oss gjerne et vink eller en omtale dersom den faktisk skulle fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@REs, jeg ble litt nysgjerrig og googlet litt på slike armbånd og det ser at det er litt 50/50 om folk mener det virker eller ikke. Så vidt jeg kan se så er de impregnert med ett eller annet virkemiddel som er forskjellig avhengig av produsent. Det som ser ut til å være rimelig konsistent er dog at for å få full dekning så må du ha et bånd på hver arm og hver fot. Tror nok permethrin eller DEET påført på klær er like effektivt. (Eller kanskje noe sitrusolje dersom man ikke liker kunstig framstilte kjemikalier.)

PS: Alternativt kan man slutte å puste (utånde CO2), slutte å svette og bli kald som en zombie for å unngå å bli sanset av myggen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.