Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode forslag mottas med takk


ruggen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Min opprinnelige plan om to ukers vandring blir kansellert grunnet kneproblem. Ikke noe poeng i å skrive masse om det, men faktum er at turplanen må endres. Jeg vil allikevel bruke to uker i telt med fiskestang og hunden.

 

Jeg tenker å kunne gå noe, men ikke noe særlig lengre enn 1 mil (grunnet kne ja). Kommer til å ha basecamp, men kan kanskje også ta småturer ut fra "basecamp" med en overnatting et annet sted dersmo dette skulle friste.

 

Sentalt for denne turen, og i hvertfall nå som dagene ikke vil gå med til vandring er fiske. Jeg kommer vel utelukkende til å fiske med fluestang så fint om området er egnet til det.

 

Jeg har også vært inne på tanken om å ta kano, feks fra øyvassbu til ljosland, og da bruke veeeldig lang tid på denne strekningen. Jeg vet dog ikke hvordan fisket er i dette området. Vil gjerne ha muligheten til å få kilos ørret, i hvertfall at sjansen er der.

 

Har også vurdert gyvatn vest for byglandsfjord, men er usikker....

 

Er det noen som har gode forslag om egnede området for en slik tur hvor fisket skal stå i fokus samtidig som man kommer seg bort fra folk og fe mottas de med takk!

 

Forresten, helst i sør norge.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

God bedring med kneene..

Jeg har hatt 2 turer til Dagali, der kjørte jeg helt fram til fine fiskeområder. Overnattet i lavvo, å hadde bål i vannkanten.

Er desverre litt nært folk der jeg var, men hadde en fin tur uansett.. Tipper det hadde vorre en fin plass å padlet i kano også.

 

Ellers så fant jeg et lite fiskevann i Treungen, der kjørte vi opp en skogsvei.

Vi hadde 2 biler, en pickup å en campingbil. Der var vi 2 netter, fikk litt fisk, å hadde en fabelaktig tur.

 

Eller så hører jeg snakk om at det er fint å padle langs telemarkskanalen. Der er det mulig å flytte camp hver natt, å det uten å gå noe spesielt, bare padle fra plass til plass.

 

Lykke til med valg av turplass. Finnes så mange fine plasser.

Siste tips er Åmli. Har aldri vorre der selv.. men er verd å undersøke nærmere har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøre inn forbi Kalhovd og parkere bilen på Synken? Da kan du enten trave vestover 2 timer til Reksjåen og flere ypperlige fiskevann rundt og ha basecampen der, evt ta båten til Mårbu og gå nord eller østover derfra?

 

God tur uansett hvor du havner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vannene rundt Reksjåen har fin fisk. Har hørt om folk som fisker med 40 grams sildesluker i Viktjønn, men selv har jeg aldri fått noe der. Sletteidvatni et stykke lenger vest skal huse veldig fin fisk, var en artikkel om det i Villmarksliv for et par år siden. Det er en kjempefin leirplass på sørsiden av Bergbutjønn om jeg ikke husker feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da tolker jeg det som om at det skal være muligheter for kilosfisk:)

 

Noen formening om hvor hppig området er besøkt av folk? Er litt redd for å havne på en eventuell "campingplass";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Hardangervidda er det alltid mulighet for kilosfisk :). Selv fikk jeg en feit og fin på 700gram ved innoset i Bergbutjønna, rett ved hytta som ligger der.

 

Det er et populært område, nettopp fordi det er så tilgjengelig. Var der sist i 2010 og jeg så daglig folk, men egentlig bare på avstand. Om du orker å gå inn til Sletteidvatni og ha hovedleir der tror jeg nok du får være i fred :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.