Gå til innhold
  • Bli medlem

Power Balance


Grimner

Anbefalte innlegg

Var innom en sportsbutikk i dag og plukket opp et par Drytech poser og fersk myggspray.

Ved kassen henger to rader med "Power Balance" armbånd til den nette sum av kr 399,-.

 

Disse armbåndene består av tre ting:

 

1) Et armbånd av silikon

2) En klistrelapp med en holografisk effekt

3) Skruppeløs markedsføring

 

Det er alt. Pakken har ingen påstander eller instruksjoner om hva det er eller hva greia gjør. Og der ligger hunden begravet: hvis det fantes påstander om effekt av krimskramset, ville det vært grei skuring å bli kvitt det.

På websidene er de klare nok: det er snakk om forbedring av ytelse - men ingenting konkret om hva eller hvordan. Folkene bak Power Balance er sleipe nok svindlere til at de lar folk lage sine egne drømmer på grunnlag av hintene i teksten. De babler ikke om "quantum holographic effects on your qi", men det ligger snublende nært.

 

http://www.powerbalance.de/en/power-balance

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Balance

 

Ser de advarer mot kopier. Mitt råd, hvis du på død og liv må ha ekstra bling på joggeturen, er å kjøpe en kopi til halve eller en tredjedel av prisen. Kopien har samme virkning som orginalen.

 

 

Det var endel støy rundt dette tullet for noen år siden. Gresvig fikk pepper for å selge armbåndene omtrent så fort de kom ut i hyllene. At min lokale G-sport fortsatt har luriumet til salgs forekommer meg underlig. En ting er å selge en motesak som de ikke helt vet hva er, en annen ting er å fortsette å selge (399,-), etter at bedrageriet er avslørt.

 

Betjeningen hadde ikke peiling på hva det var og kunne ikke fjerne det fra hyllene. Hadde jeg handlet for en god del mer, ville jeg dumpet varene på disken og gått. Men det blir ikke store forbrukerprotesten av kr 258,-, så jeg var noenlunde høflig. Prellet av som vann på gåsa. En ting er diverse "troende", noe helt annet er folk på gulvet som er redde for å miste jobben hvis de stiller spørsmål ved etikken eller intelligensen til en eller flere av direktørene sine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.