Jump to content
IGNORED

Fisketur på Hardangervidda august 2013 - utgangspunkt?

Juster
 Share

Recommended Posts

Heisann.

Jeg skal gå min første tur på Hardangervidda sammen med lillebror.

I utgangspunktet tenkte vi å gå ca en uke, men det er ingen krise om det blirr litt lenger heller.

Hovedformålet med turen er ørretfiske med sluk tenkte ørretbombe.

Vi tenkte å de fleste overnattingene i medbrakt telt, men kanskje en og annen overnatting på DNT-hytter.

Komfort er viktigere enn lav vekt på sekken, så bør nok ikke gå mer enn tre, maks fire mil, per dag.

Det skal jo bli tid til litt fiske også.

Noen som har forslag til hvor vi burde ha utgangspunkt og legge trassèen?

Vi tar tog eller buss, så vi trenger ikke å ende opp på samme sted som vi startet fra.

Har tenkt litt på Mogen, men har egentlig veldig lyst til å kjøre tog slik at jeg slipper buss. Derfor kan nok Ustaoset være et godt utgangspunkt.

3-4 mil blir nok litt i barskeste laget ja, men tenkte det mer som en maks-grense. Håper på å ligge på en-to mil om dagen. Tre mil blir absolutt maks det jeg tenker å gå på for å komme meg dit jeg skal.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Ferdafus
      Når kan man forvente å finne skuterspor mellom Finse-Rjukan? Veit ruta ikke kvistes før februar.
    • By Nikke
      4 episode er ute nå. Endelig når vi elva, men før det svinger vi innom et pent røyevann.
    • By Nikke
      Da er sommerens eventyr historie og hverdagen i ferd med å innhente en stakkars som helst skulle ha strekt sommeren litt til. Første tur var på tre uker og ble tilbrakt i øst Finnmark. Siste uka var jeg tilbake i vakre Nordreisa. Har så smått begynt å legge ut noen minner på Instagram, og som før deler jeg her etter hvert som man får oversikt over bilder og video materiale.
      Tre ukers turen tar litt lengre tid å «fordøye». Kort oppsummert var det fantastisk å dele en langtur med min sønn på 24år. Etter ei drøy uke møtte vi og tilbrakte ei lita uke med bestekompis og medeier av 60degrees. Underveis stiftet vi bekjentskap med utrolig hyggelige og hjelpsomme folk! Utover det så var det varmt og godt vær, dårlig fiske, utfordringer, fantastisk natur og som vanlig et møte med de fleste insektene vidda har å by på.
      Nordreisa har blitt fast stoppested gjennom flere år, gjerne etter en lengre tur i nord. Der oppholder jeg meg hos en god gammel venn og hans familie. Gjestfriheten er forbi ord! Som regel blir oppholdet et normaliseringsprosjekt der kropp og sjel igjen skal synkronisere seg med samfunnets puls. Likevel finner vi tid, mellom sosialisering, god mat og drikke, til flotte dagsturer og noen dager til fjells i dette eldorado av natur. Bildene og videoene er fra dette oppholdet.

Turen inn.mp4 Turen ut.mp4
    • By Sridd
      Hei
      Tenker meg en tur på Lifjell neste uke for å fiske. Satser på vestsida da det virker som det er mindre folksomt og litt mer ''urørte'' vann. Har ikke fisket der før, men har hørt at noen vann på vestsida kan holde fin ørret. Hvis noen vil tipse om bra vann hadde det vært hyggelig. Jeg kan også rapportere etter turen om fangsten hvis det er ønskelig:) fisker gjerne i mindre vann og de som ligger litt i utkanten og lengst fra stier, syns det er mest spennende, så kommer til å prøve det på denne turen også. Tips om ang (mark, sluk, flue) tas også gledelig i mot:)
      Er student i Bø hvis noen lurte.
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, and privacy rules Privacy Policy