Gå til innhold
  • Bli medlem

Buksesele som ikke gnager på ryggen


Anbefalte innlegg

Annonse

Eg har aldri fått gnagsår på ryggen, men så brukar eg ikkje seler med klype heller.

 

Bergans sine seler er nesten heilt flate på ryggen, bare to lag stropp med borrelås mellom. Det einaste du må gjera, er å sy på ei hempe på boksa, like lang som selane er brei.

 

Knappar har heller aldri plaga meg. Dersom dei gjer det, er det god hjelp i å sy knappane på utsida av bukse, og ikkje innsida som er det vanlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med afe, ved bruk av bukseseler spesielt i kombinasjon med sekk så er det knapper eller hemper som gjelder. Kjøp bukser med opplegg for seler, eller lag deg noe opplegg sjøl hvis du vil bruke buksen(e) du har fra før. Nå er jeg ingen syerske, så det letteste slik jeg ser det er å kjøpe bukseseler med knappfeste. For eksempel forsvarets gode gamle seler som de selger på diverse utsalg/butikker av forsvarsbrukt. Å sy på fire knapper på ei bukse går rimelig greit.

 

Jeg kjøpte meg et par bukseseler med klype/klipsfeste og kvittet meg med de etter den første turen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte bukseseler og er enig i at de bør knappes eller festes i hemper. Knappene kan godt festes på utsiden av buksa. Da er faren for at de skal gnage litt mindre.

Norrøna sitt system funker ganske bra, men de har, i likhet med mange andre seler, en plastbrikke midt på ryggen. Denne kan i mange tilfeller ligge og gnage og da er det bare å fjerne denne og erstatte den med en tynn lærbit, eller rett og slett bare sy selene sammen uten denne plastbiten.

Jeg har ikke prøvd Bergans sine seler, men de ser ganske greie ut.

post-4220-0-47483900-1372397938_thumb.jp

post-4220-0-31444500-1372397955_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.