Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til ca 5 dagers tur


EvenAug

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat kommet hjem fra en 3-dagers tur, og planlegger ny tur allerede om en uke. Problemet er at vi ikke klarer å bestemme oss for hvor turen skal gå, derfor spør jeg om gode forslag vi kan ta en nærmere titt på. Ettersom det fortsatt er ganske tidlig på sommeren, er det endel turer som ikke lar seg gjøre pga snø.

 

Turen bør være høyt nok på fjellet til at myggen ikke tar overhånd, og lavt nok til at snøen ikke hindrer oss. Jeg kunne tenkt meg å utforske Femundsmarka, men er åpen for det meste. Det er snakk om overnatting i telt, men om det er en koie i nærheten - så tror jeg samboeren hadde satt pris på en natt der og.

 

Steder som faller meg inn er Hardangervidda (om snøen tillater det), Femundsmarka, Børgefjell, Blefjell. Som dere ser er vi ganske åpne, og er nok villige til å reise et stykke, men jo nærmere Oslo, jo bedre :)

 

Fyr løs med turforslag! Hvor er det fint nå i juni/juli skiftet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper det er bart nok på Hardangervidda øst, og området rundt Mår, Kosadalen og Skrykken er fine.. mulig å rusle til Numedalslågens utspring og gå en runde med utgangspunkt fra Mårbu som antakeligvis har åpna nå. Båt fra Kalhovd, 3,5 - 4-ish timer fra Oslo.
Blefjell var bart rundt disse tider i fjor - fint, men kanskje litt kjedelig? Ganske kupert terreng. Og bare en sti over, blir vanskelig å gå en runde hvis ikke dere er villige til å gå off track. Vi gikk fra Nordstul, ca 2 timer fra Oslo. Nord for Storevatn på Blefjell ligger det en hytte/koie/etellerannet vi så i kikkerten fra stien, usikker på om den er åpen for vanlige folk. Merka med en svart firkant på ut.no sitt kart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.