Gå til innhold
  • Bli medlem

sokker


newyorkrangers

Anbefalte innlegg

Annonse

Har lett for å bli veldig varm på føttene, så jeg bruker nylonsokker i 60 denier - finnes i dagligvarebutikker til en rimelig penge. Er det kaldt og/eller vått over lengre tid kommer et par tynne ullsokker på. Begge må du bare regne med å slite ut.

 

Min tidlige turkarriere var for øvrig preget av tykke raggsokker. Ikke det beste på sommerstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull. Har brukt mye penger på og prøvd mange forskjellige fancy og dyre varianter, men de absolutt beste er forsvarets grå raggsokker, de er gode å gå i og tåler mye. I motsettning til mange andre varianter som er gode å gå i men som må stoppes etter to turer. Raggsokkene er også tjukke nok til at man kan bruke dem til passvass hvis man har et par ekstra. Ullvang, ullmax, sealskinz, etc til 399kr paret syns jeg gjennomgående tåler svært lite, selvom de for all del er behagelige i bruk.

 

Er det varmt og sommer bruker jeg bridgedale sokkene til forsvaret, de tåler mye og er behagelige, men ikke spesielt varme.

Vanntette sokker har jeg prøvd en gang og det var i korte trekk kaldt, klamt og ekkelt, men så er heller ikke jeg noen stor fan av dampsperre og prøver å unngå det mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull! Er blitt veldig glad i SmartWools ullfrottee. Ofte så bruker jeg en tynn sokk innerst i ull/silke. Synes det forebygger gnagsår. De beste sokkene jeg har hatt var noen hjemmelagde, tykke ullsokker jeg kjøpte på markedet i Azau nedenunder Elbrus. Dessverre kjøpte jeg bare ett par, og brukte dem som tøfler på vegg til vegg teppe også. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull! Hva som helst nesten, bare det er ull. Får ikke no særlig gnagsår så har aldri hatt behov for tynn sokk innvendig. Nesten helt magisk å stå opp dagen etter en lang marsj i regnvær å klemme på seg våte ullsokker å sko,uten at det er ubehagelig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om sommeren bruker jeg to av denna på hver fot når jeg går, sokken gjør så man svetter lite, også bruker jeg to så friksjonen skjer mellom sokkene og da slipper jeg gnagsår. Blir fort varmt for meg med ull om sommeren. 

 

http://www.norrona.com/Products/4376-12/bitihorn-coolmax-liner-socks

 

når jeg er ferdig å gå så tar jeg på ull og bruker dem som tøffler. 

 

Om vinteren bruker jeg en sånn sokk og en ullsokk uttapå når jeg går. hender jeg gjør det om sommeren og, for eksempel når jeg skal fiske, for da går man seg først litt svett også sitter stille og da er det fint å ha ull som varmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 

Jeg har brugt mye penge på sokker over de sidste mange årene og efter hånden fundet ut at det er vigtigts med ull. Og så er jeg indtil videre veldig tilfreds med et amerikansk merke der hetter Darn Tough og som kommer med ubetinget livstids garenti, top den. Veldigt behagelige og virker slid strække. Jeg komme sikkert tilbake med en anmeldelse når jeg har fået tid at prøve de over en lengere periode, les breføring på Jostedalen i sommar. Største problem med de er at jeg forsat bare har set de på amerikanske hjemmesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Ull, likesom de fleste andre. Alltid - også til daglig bruk. I tykke eller tynnere variant etter årstiden.

Bridgedale gjør bra sokker og Magasinet har bra sokker - både tykke og tynne. Selv Dressmann har brukandes

tynne kontor-ullsokker.

Hilsen

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.