Gå til innhold
  • Bli medlem

Føresteinntrykk ÅpneSpis turmat


borgern

Anbefalte innlegg

Karakter: 3


Positivt: enkelt, fersk, grei smak


Negativt: lunken, vekt


Pris: 89

Tenkte legge ut et førsteinntrykk av ÅpneSpis. Har bare testet en av rettene så langt så derfor er karakter satt midt på treet. Hvilken karakter man vil gi et produkt som dette avhenger av person, type tur etc mer enn smaken.

 

Retten jeg testet er hjortegryte, leste på nett av det var en av de mest populære.

 

Postivt:

- Veldig bra konsistens på innhold. Mørt og fint kjøtt, poteter og grønnsaker smaker det de skal når man tar en bit, ikke bare graut.

- Retten blir mer i retning ala Fjordland enn de frysetørrede versjoner som blie mer graut.

- For en kveldstur kan man legge igjen kokeutstyr hjemme og bare ta med skje/gaffel.

-

 

Negativt:

- Vekt er såpass at det er ikke noe egnet til langtur. Men ca 500gr pr porsjon blir det tungt for en ukestur :)

- For mitt vedkommende er porsjon litt liten. Hvis jeg er på tur og i aktivitet så blir ikke dette nok.(men det gjelder annen turmat.)

- Lavere kaloriinnhold enn f.eks Real pr 100g.

- En eller annen bismak på den jeg ikke var helt fornøyd med.

 

Produktet er jo mer ferskvare enn de frysetørrede. Merkes både på utseende og konsistens. Biter av kjøtt og grønnsaker var langt større enn i Realposene.

Men det har jo sine begrensnnger siden det veier såpass mye. Prøvde den på hytta da jeg skulle ta siste halvdelen av dagen ved et vann i nærhet og skulle spise der. Tenkte det var praktisk å teste.

Bruksanvisning var helt grei og etter 1-2 ganger så kan du dette utenat. Dog blir ikke retten orntli varm, det er vel og noe jeg har lest andre steder på nett. Mer lunken med litt ujevn varmefordeling.

Noe skyldes vel at det er store biter så det ender i både pluss og minus for retten.

En annen ting jeg tenkte på er at dette er jo en ferskvare. Holdbarhet er jo langt over ett år. Hva finnes av div konserveringsmidler i det for at det skal holde seg.

 

Vil hverken anbefale eller ikke anbefale dette produktet da folk liker forskjellig ting og turens innhold vil gjøre om produktet er egnet eller ikke.

 

Noen andre som har erfaringer med disse produktene?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har testa lasagne her og merka selv at den ikke ble "gjennomvarm" og deler ikke ble skikkelig varm. Enig selv at vekten er for stor og at man får mer ut av frysetørket mat som real. Men er ett greit alternativ på korte helgeturer i varmere vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.