Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans compact 3 vs Bergans Beitostølen


resfjellet

Anbefalte innlegg

Sport1 reklamerer for Bergans Beitostølen 3 for 999,- denne uka. Finner ingen info om dette teltet på Bergans sine internettsider, men ser av bildene at det ligner veldig på Compact. Noen som vet om det er forskjell på disse, ev. hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beitostølen har vannsøyle på 3000mm vs 5000mm for Compact.

Begge har 5000mm for bunnduk.

Veil.pris er 2200kr for Beitostølen, mens 2700kr for Compact.

Om det er samme buer vites ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Regner med bunnduken er lik da. Hvordan er det med høyden på teltene? Har hørt at Compct er noe høyere enn f.eks Bergans Trysil. Merkes forskjellen på vannsøyle i vanlig bruk? Er på jakt etter et telt for bruk til fjells på turer opp til en ukes varighet (sommerhalvåret).Duger Beitostølen? Har egentlig sett meg ut Helsport Fjellheimen, men prisen var veldig fristende på Bergansteltet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målene på Bergans hjemmeside og i Sport 1 avisen er identiske.

Det med vannsøyle kan jeg for lite om til at jeg vil synse om det. Til det bruket du beskriver, ville jeg gått for et bedre telt enn Beitostølen. 100cm innvendig høyde på det høyeste er heller ikke all verden. Helsport Fjellheimen 3 har 110cm, noe som er veldig merkbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi har sett på telt en stund, men ikke klart å betemme oss, så vi kjøpte Bergans beitostølen som en mellomløsning inntil videre. Skal i bruk først om et  par uker, men har satt det opp en gang i hagen.

 

Ble positivt overrasket over størrelsen, tror det blir perfekt plass til oss to, men noen vil kanskje syns det er lavt under taket. Desverre betår ytterdøra kun av en rett glidelås som følger midtstanga, så døra er er litt smal i toppen, men til gjengjeld går glidelåsen opp til midten av taket og har god høyde. Ytterdøra har ikke myggnetting. Innerdøra har myggnetting, men mangler glidelås langs bunnen (glidelåsen følger toppbua på innerteltet), og må åpnes helt hver gang. Innerteltet har 2 små lommer og 3 fester for tørkesnor. Koppene til å sette stengene nedi har smarte løsninger som gjør det lett å sette opp alene.

 

Ikke forvent deg mer enn det som står spesifisert, det er et telt til 999. Dersom du ikke er kresen på takhøyde får du mange lettere telt til 2-3000, men førsteinntrykket mitt er at dette teltet er et godt starttelt til en meget billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.