Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken Jetboil?


Polardego

Anbefalte innlegg

Tenkte å skaffe meg en Jetboil, men er litt usikker på hvilken variant jeg skal gå for. Vil ha en med elektronisk tenner. Hvilke brukererfaringer har folket og hva anbefales? Finnes det versjoner som er bedre enn andre i kulda, eller er det gassavhengig?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kun erfaring med Jetboil SOL Titanium. Grunnen til at jeg valgte denne modellen, var vektbasert. "Komplett" kokesett til ca 400 gram med gass er ganske brukbart. Jeg har brukt den vinterstid, men det skal ikke så mange blå til før du må oppbevare den under jakken for å få fyrt opp senere. Men det er en fantastisk flott brenner med en tenner som fungerer hver gang. Jeg har i alle fall ikke hatt noe problemer med den til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har titan brenneren selv og er fornøyd, men bruker den kun til vannkoking.

Men den egner seg ikke å koke suppe o.l. på ref advarsel som følger med, som (jeg tror ikke følger med aluminiums versjonen)

Problemet er aluminiums varmveksler "finner" sveiset på titangryta.

Ligger noe på nettet om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Takk for tips! Kjøpte Titanversjonen. Har brukt den i ca 10 dager i sommer og er godt fornøyd, men den oppdaget at partiet med oransje plast under brenneren var smeltet så mye at jeg måtte skjære bort litt for å få brenneren til å passe ned i kokekaret igjen. Har også oppdaget at man får plass til en gassboks av merket Jetboil eller Primus, men ikke GoGas. Ikke bekymret for kulda, har en Whisperlite når gradestokken blir blå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.