Gå til innhold
  • Bli medlem

Sverige/Finland VILLMARK


Anbefalte innlegg

Heiheihei!

 

Jeg ønsker å komme meg på tur til Nord-Sverige og/eller Nord-Finland i utmarka. Jeg ønsker ikke tråle stier og andre nedtråkkede turistforenings-nett hvor det kryr av turister sommers-/høstid.

 

Kungsleden i Sverige er forsåvidt fin nok den, men jeg er lei høyfjell, nå ønsker jeg mer utmark og villmark slik Nord-Finland har å by på. Jeg vet at områdene rundt Jokkmokk og nordover er fine områder å gå seg bort på, men jeg har til gode å finne skikkelige gode kart på nett.

 

Nå bestiller jeg meg kart ganske snart, men i mellomtiden er det fint om noen som har erfaringer eller tips om fine områder, kunne dele disse med meg :-)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Finske kartverket www.retkikartta.fi har noe utrolig bra kart på nett, hvor du kan legge padleruter, stier, nasjonalparker på.

Datteren var rundt i Urho Kekkonen nasj. park. Ganske urørt område jf. Lars Monsen.

Hilsen

Elgen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finns enomra områden i Sverige där det i stort sett inte går en käft. Stora områden både norr och söder om Hemavan/Tärnaby som exempel.

 

Men det finns ingenting där. Inga hytter, ingenstans att köpa mat, inga stigar, inga broar över åar och bäckar. Däremot kan det passare någon helikopter som lapparna har för renskötseln, men det är väl allt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Den 12.6.2013 at 22.32, Tonjeb skrev:

Jeg ønsker å komme meg på tur til Nord-Sverige og/eller Nord-Finland i utmarka. Jeg ønsker ikke tråle stier og andre nedtråkkede turistforenings-nett hvor det kryr av turister sommers-/høstid.

Hei Tonjeb. Jeg drømmer om å dra på en lengre villmarkstur i eksempelvis Sverige. Kom du deg av gårde, hvor var du, og hvordan var turen? Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.