Gå til innhold
  • Bli medlem

Søndagstur til Blåfjellenden


REJOHN

Anbefalte innlegg

En langtur – frem og tilbake.

Det var lagt opp til sosiale forpliktelser på søndagen.  Det stemte dårlig med været. Sol, forholdsvis varmt, lite vind og tørt i marka.
Det måtte bli en liten vri på dagen. Jeg snakket med broderen på lørdagskvelden. Vi kunne starte tidlig. 09:00 ville gi oss nødvendig tid til en tur ut og inn til en av hyttene i Hunnedalen.
061.JPG
Vi kom oss av gårde et minutt før tiden.  Det  ble en runde på turmål i bilen oppover. Jeg hadde sett for meg en tur til Sandvatn, mens broderen insisterte på Blåfjellenden. Han hadde ikke vært innover i år, og mente den første turen i heia burde gå til Blåfjellenden. Det var vanskelig å argumentere mot dette. Det ble Blåfjellenden.
Bedre vær enn på søndag, er det vanskelig å tenke seg. Det ble en fire sols tur – i motsetning til forrige søndag som var tre bøtters tur. Kontrasten var stor.
062.JPG
Sol, lite vind og heller ikke for varmt. Stor sett ikke en sky på himmelen.  Vi startet litt forsiktig. Det lønner seg som regel på de litt lengre turene. Nå hadde vi begge lette dagstursekker, så vekten var ingen hindring.
Det ble litt om og men rundt hvor vi ville møte de første som var på vei tilbake til Hunnedalen.
Siden vi hadde startet tidlig, så ble ikke det før omtrent halvveis.  Vi stoppet ikke for å drikke i saftbekken, broderen mente det ville holde å ta en klunk ved vaet. Det kom vi ikke på før et stykke ned i bakken.
Vi møtte en del folk. Fedre med sønner og familier. En utenlandsk familie på fem – tre småbarn, en i bæremeis, en på skuldrene til far og en som gikk selv. Det kunne selvsagt ikke gå fort. Vi tok de igjen på vei tilbake omtrent halvveis. Og da hadde de egentlig gått lenger enn det vi trodde de ville gå.
Nede på hytta var det et ungt par som holdt på å  ”sale opp”.  De gikk en stund etter at vi kom, men snudde ganske kjapt. De hadde glemt å skrive seg inn og betale. Bra gjort.
Det i motsetning til gjengen fra forrige uke…
069.JPG
Hjemover tok vi det rolig opp bakken, men fra toppen av bakken og bortover flyene ble det vanlig fart. I det fine været var det lett å holde farten oppe.
Det ble likevel tungt det siste stykket.  For meg fordi det var 4 dagen og for broderen fordi det var første skikkelige langturen dette året.
Men været var strålende.


Vis hele artikkelen slik den er på hjemmesiden

Vis rapporten i Turkartet

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott at artiklene kommer slik - og det er motiverende for andre å lese om slike turer.

For øvrig - det eneste du skal trenge å gjøre etterpå er å plassere dette på turkartet, men du kan gjerne vente noen dager med dette. Den nye løsningen blir snart lansert og da kan posisjonen settes 100% av dere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at artiklene kommer slik - og det er motiverende for andre å lese om slike turer.

For øvrig - det eneste du skal trenge å gjøre etterpå er å plassere dette på turkartet, men du kan gjerne vente noen dager med dette. Den nye løsningen blir snart lansert og da kan posisjonen settes 100% av dere selv.

Jeg har forsøkt å finne ut av hvordan det skal gjøres, men finner ingen "enkel bruksanvisning", kan du gi meg et lite hint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt å finne ut av hvordan det skal gjøres, men finner ingen "enkel bruksanvisning", kan du gi meg et lite hint?

 

Rediger innlegget i full editor.

post-10401-0-22495700-1371018178_thumb.j

 

I fritekstsøket kan du da finne "Blåfjellenden", eller andre navn ider turen går. Viktig at du ser at navnet kommer frem i fra google sin navnedatabase.

(Det er her vi en av dagene nå får en knapp der vi også kan søke på kart)

 

Velg også turtype "vandring". I Tagfeltet kan du skrive stikkord fra turen f.eks. navn på fylke, eller "barn", eller "lavvo" eller "pulk" eller "nasjonalpark. Fritt frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I fritekstsøket kan du da finne "Blåfjellenden", eller andre navn ider turen går. Viktig at du ser at navnet kommer frem i fra google sin navnedatabase.

 

Jeg forsøkte med både Blåfjellenden og Leitesvatnet, begge kom fram på listen, men posten havnet ved "Gjesdal" på kartet :

 

Leitesvatnet, Gjesdal, Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte med både Blåfjellenden og Leitesvatnet, begge kom fram på listen, men posten havnet ved "Gjesdal" på kartet :

 

Leitesvatnet, Gjesdal, Norge

OK

Bare vent til vi får den kart-søk saken om noen få dager. Da kan det plasseres helt rett. Men bra at vi får noen superbrukere som kan flytte markører som står feil. :) De som vi har hatt problemer med å plassere blir tagget xxx og finnes på denne listen http://www.fjellforum.no/tags/forums/xxx/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.