Gå til innhold
  • Bli medlem

Glidelåsproblem på soveposer


Anbefalte innlegg

Nå om sommeren bruker jeg stort sett bare billige soveposer. Jeg er på camping, jeg er ikke på ekspedisjon Norge på langs. Mins siste pose kosta f.eks 300 kroner, og er fornøyd med den.

 

Men den har et svakt punkt som på alle billigposer. Glidelåsen. Den er rett og slett for glatt, slik at den minste bevegelse i posen får glidelåsen til å åpne seg. Låsen glir rett og slett ned. Det er ikke slik at jeg river den åpen.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre glidelåsen litt tregere, slik at den ikke åpner seg hele tiden?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om dette funker, men det hender jo at man får litt stoff inni glidelåsen, og da går den tregt. Kanskje det kan løses med å ta en tråd eller litt tynt stoff, og la det komme inn i glidelåsen "med vilje" helt øverst...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg noe borrelås som du monterer i toppen av glidelåsen. Slik at begge halvdelene av posen holdes sammen. Da vil ikke glidelåsen 'skreve' og gli opp.

 

 

God ide forsåvidt.  Men den kommer med en slik løsning. Men noen ganger lar jeg posen være litt åpen øverst, dete r da problemet kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkerhetsnål på tvers under "glideren" eller annen løsning som hindrer nedglidning. Finnes også plastbelagte som ikke er så kald mot huden.

 

Takk for svar...skal prøve det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette funker, men det hender jo at man får litt stoff inni glidelåsen, og da går den tregt. Kanskje det kan løses med å ta en tråd eller litt tynt stoff, og la det komme inn i glidelåsen "med vilje" helt øverst...?

 

Kan bli litt panisk om man må slå lens i løpet av natta, men skal prøve :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

God ide forsåvidt.  Men den kommer med en slik løsning. Men noen ganger lar jeg posen være litt åpen øverst, dete r da problemet kommer...

 

Så syr du på ein borrelås litt nedpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkerhetsnål på tvers under "glideren" eller annen løsning som hindrer nedglidning. Finnes også plastbelagte som ikke er så kald mot huden.

På en hyttetur for mange år siden våknet jeg midt på natta av et høyt skrik. En av de andre hadde reparert soveposen med sikkerhetsnål...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.