Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål om oppsett på Garmin montana/Oregon


NJB

Anbefalte innlegg

Hei,jeg har kjøpt meg en Garmin Montana 600. Jeg kjøpte den for at jeg tenkte jeg skulle registrere/logge rutene jeg går,men har noen problemer med oppsett. Det jeg er ute etter er hvordan man enklest kan starte sporene/logging av turen ved der turen begynner sånn at man ser hvor man har gått/gjerne legge startpunktet som ett punkt og deretter gå dit man føler for. Altså ikke noe bestemt bestemmelses sted for så og spise litt/campe og så trykke på en knapp på gps`n som tar meg samme rute tilbake igjen som jeg kom,gjerne en sånn "tilbake" knapp,og i tillegg kunne lagre ruten når man kommer tilbake til utgangspunktet/startpunktet for turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før du starter turen så trykker du deg til: oppsett-> tilbakestill og velger "tilbakestill tripdata" Du kan også velge å fjerne "gjeldene spor".....det gjør jeg på PC i

etterkant av turen, i enten programmet Mapsource eller programmet Basecamp som kan lastes ned fra Garmin.com

 

Når du skal bruke Trackback funksjonen, så trykker du deg til: sporstyrer->gjeldene spor->vis kart og trykker Trackback.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare ha ett kart av gangen av Topo Premium kart. Gps`n skal brukes til vandring i skog og mark og på fjellet,aldri sjøkart eller bil..til det har jeg egne gps`er som er bedre egnet. Skal etterhvert prøve meg på Geocatching,men det ser vanskelig ut foreløbig,vet liksom ikke hvordan man får lastet inn cachene inn på gps`n. Ser det finnes flere filtyper så jeg vet ikke hva jeg skal bruke og hvordan man gjør det. Skal lese litt på hjemmesiden til gcinfo.no

Ser også at Garmin kom med en ny Oregon 6xx som er litt mindre enn min Montana så kanskje jeg skulle kjøpe meg en sånn..Montana`n er litt på grensen i vekt av hva jeg vil drasse rundt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.