Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke soveposer kan dere anbefale meg?


Anbefalte innlegg

Trenger råd om nye soveposer.

 

1. Jeg trenger en ny sovepose for vinter, ned mot -25C hadde vært fint. Har allerede en "Bison GWS" for de ekstreme kalde dagene og som fort blir for varm når det "bare" er 20minus ute.

 

2. Trenger også to soveposer (Meg og dama) for sommeren, (Eneste mulighet til å få med kjerringa ut på tur). Skal brukes på fjellet (Jotunheimen) fra Juni til September.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje denne kunne passe som vinterpose? :)

 

http://www.fjellsport.no/ajungilak-altitude-5-season-195-v.html

 

Har denne selv, men ikke fått testet den enda. Er så vidt jeg har skjønt en utgående modell som opprinnelig har vært en del dyrere enn det den selges for nå. Har hørt at flere spesielt trekker frem ytterstoffets fuktbestandige egenskaper, og at det skal mye til for at dunet i denne posen skal kollapse. Har som nevnt ikke prøvd denne selv, så jeg kan ikke gå god for dette (enda) :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. sjekk Nanok Performance WGD -30. En dunspose til en bra pris. Har den selv. Ikke brukt den i kaldere enn minnus 18 men da hadde jeg bare boxer og headover på meg.

Er ikke den aller letteste vinterposen(1700gr) men bra pris, du har jo en ekpedisjonspose fra før.

2. Jotunheimen jun-sep lukter fort en lett 3 sesongspose og ikke en ren sommerpose. Marmot Helium er et godt tips, på tilbud nå på Sportsnett. WM Ultralite er og et godt valg. Tåler noen minus så du ikke må rett over på vinterpose. Mountain Equipment Helium 600 Woman, litt billigere enn de andre.'

Selv har jeg en Mountain Hardwear Phantom 32 som sommerpose for tiden. Dog ikke så lett å få tak i alltid. 680gr, pakker kjempelite, men tåler ikke fullt så kaldt vær som de over.(Mann komfort - 2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.