Gå til innhold
n0gga

Kart til Garmin Oregon 600

Anbefalte innlegg

Kartet du har funnet er birdseye, altså satelittbilder. Topografiske kart som Topo Adventure innstallert fra Basecamp vil hete gmapsupp.img og legges i en egen mappe på gps'en kalt Garmin. Dersom du ikke har denne filen på gps'en så er ikke topokartene innstallert.

Er helt enig at manualen er elendig. Her er ei Wikiside for bl.a. Skjult lenke - logg inn for å se den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ikke å flytte kartfiler til gps'en sånn uten videre. De må være i et eget format .IMG. Det er dette format Basecamp lager når man overfører kart fra PC/Mac. Har du forresten den gamle gps'en tilgjengelig?

Endret av Joker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det img-formatet fra Frikart.no fungerer, men ikke det jpg-kartet du nevner lengere opp.

Vet ikke hvordan du har prøvd å overføre kartene du har fra Basecamp til gps, men når gps'en er koblet til Mac'en så skal den vises som en egen enhet i Basecamp. Det skal være en meny som kalles Utilities i Basecamp for Mac. Herfra innstalleres kart.

Endret av Joker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, Miamaria skrev:

Her er det på norsk, så hva utilities er vet jeg ikke helt. Finner ikke noe som tyder på at jeg skal kunne sende kart over til GPSn fra programmet foreløpig.

Beklager det var på en gammel versjon. Når du har gps'en tilkoblet kan du prøve å høyreklikke på enten mappen til gps eller minnekort å se om noe dukker opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke klar over at det var så stor forskjell på Basecamp i PC-versjon og Mac-versjon. Begynner å gå litt tom for ideer. Er det ingen steder på menyen heller der det er en "Send til"-funksjon?

Hvilken versjon av Basecamp er det du har på maskinen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, tror nok jeg ville oppgradert til siste versjon. Flunke ny gps og gammel programvare passer ikke alltid som hånd i hanske

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis maskinen din kan lese minnekort, så kan du ta minnekortet ut av gps'en og prøve og innstallere kartene direkte til minnekortet.

Vil bare minne om at kartfila fra Frikart.no heter "gmapsupp.img" og må legges i Garmin-mappa på minnekortet eller i internminnet til gps'en

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
42 minutter siden, Miamaria skrev:

Eureka! Omsider demret det – jeg hadde jo lagt det på minnekortet, men det virket ikke. Jeg måtte selvfølgelig lage en mappe som heter Garmin, og legge fila der. Vips – virker. (y) Riktignok bare det gratiskartet så langt, men det er jo allverdens mye bedre enn ingenting. :D Takk for all hjelp, nå er den høvelig oppe og går.

Gratulerer. Da har du alt på stell høres det ut som.

Bare et spørsmål. Hvilke kart ser du i Basecamp når gps'en ikke er tilkoblet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, gmapi-filer går ikke. Hvis du skal legge over en kartfil som gps'n skal forstå så må den være i riktig format, samme format som den du lastet ned fra frikart.no.

Basecamp, i de versjonene som jeg kjenner til, kan lage en slik fil, og denne filen kan Basecamp sende til en gps, minnebrikke eller usb-penn.

Hvis du velger en av listene til venstre i Basecamp og velger "Send til enhet" dukker det ikke da opp en dialogboks der et av alternativene er overføring av kart? Når du sender spor til gps'en er heller ikke der en dialogboks med flere alternativer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 11.4.2016 at 22.15, Miamaria skrev:

Når jeg prøvde nå med både spor og kart så kom det ingen feilmelding. Men det gikk ikke noe kart over, likevel.

Her skulle det kommet opp en ny boks med et rutenett der du kan velge hvilke enkeltkart du vil overføre til gps. Hver kart-CD inneholder som regel ca 20 enkeltkart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du nevner ikke hvilken gps du har, men i kartmenyen på gps'en kan man aktivere/deaktivere kart. Kanskje kartet ikke er aktivert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport sporing

Outnorth.no Skittfiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.