Gå til innhold
  • Bli medlem

Jotunheimen rundt?


patber88

Anbefalte innlegg

Hei

 

Tenkte jeg skulle ta 2 uker i jotunheimen i juli, er det noen som vet om en god runde i jotunheimen?

Tenkte da å starte fra Øvre årdal å gå innover.

Skal også ha med 2 hunder med meg, hvor mye mat bør beregnes? (husky/rottweiler)

 

Takk på forhånd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Tenkte jeg skulle ta 2 uker i jotunheimen i juli, er det noen som vet om en god runde i jotunheimen?

Tenkte da å starte fra Øvre årdal å gå innover.

Skal også ha med 2 hunder med meg, hvor mye mat bør beregnes? (husky/rottweiler)

 

Takk på forhånd

År 2002 gjorde jag en rundtur i Jotunheimen, på 10 dagar - då tog jag verkligen ut svängarna. Tar man hjälp av grannområdena Skarvheimen och Breheimen kan man lätt få ihop en tur på 14 dagar om man gitter bära så mycket mat. Du kanske kan få impulser från mina bildberättelser på http://www.huthyfs.com/

2001, 2002, 2003, 2006 och 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytter anledningen til å høre om noen vet:

Hvor langt er det fra Spiterstulen og til toppen av Glittertind og tilbake? Er dette sånn passe greit å utføre på en dag? Og er det mye snø på Glittertind/Galdhøpiggen i slutten av juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kols Spiterstulen-Glittertind er vel ca. 1 mil hver vei. Altså en fin dagstur det. Du kan jo gå fra spiterstulen til Glitterheim via toppen. Men kanskje litt knotete å komme seg ut igjen fra Glitterheim hvis bilen står på Spiterstulen. Snømengden varierer. Har aldri vært der i juni tidligere, tror du kan regne med litt snø. Toppen av glittertind er jo en bre, så der er det jo snø uansett, men den byr sjelden på noe særlige vansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Tenkte jeg skulle ta 2 uker i jotunheimen i juli, er det noen som vet om en god runde i jotunheimen?

Tenkte da å starte fra Øvre årdal å gå innover.

Skal også ha med 2 hunder med meg, hvor mye mat bør beregnes? (husky/rottweiler)

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.