Gå til innhold
  • Bli medlem

Røyteviksholten (Nes på Veitastrond)


JEKA

Anbefalte innlegg

Riktignok ikke i dag, men pga. mangel på internett og eksamenslesing i mellomtiden deler jeg i dag :)

 

Tok en tur 20. mai til Røyteviksholten ovenfor Nes på Veitastrond. Tok det som et avbrekk i eksamenslesing. Nedenfra så det ut som den sørvendte fjellsiden var bare helt opp til den ca. 800 meter høye skuldertoppen på vei til Nesdalen, tenkte det var en fin tur å ta. Stien oppover går i en bratt og knallhard motbakke, det har ikke blitt mange motbakker av dette kaliberet som student på østlandet.

På ca. 700 m.o.h møtte jeg noen snøflekker, på høyde med Røyteviksholten var det nok til skiføre. Jeg prøvde å karre meg bortover mot mot den lille skuldertoppen, men råtten snø i steinur gjorde at jeg måtte gi meg. Nådde samme høyde og vel så det, og utsikten var fin :)

 

Utsikt mot Storebukken til venstre, Eldedalen innover i midten.

post-8819-0-88023600-1369504884_thumb.jp

 

post-8819-0-57010300-1369504891_thumb.jp

 

post-8819-0-88039300-1369504898_thumb.jp

 

Det var en ganske varm dag, så snøsmeltingen gikk for fullt. Elvene var store. Sumelvi som kommer fra Langedalsbreen/Austedalsbreen var helt grå der den rant inn i det turkise Veitastrondsvatnet.

post-8819-0-26955600-1369504907_thumb.jp

 

post-8819-0-01765300-1369504915_thumb.jp

 

Vis rapporten i Turkartet

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.