Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose til kalde dager


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en sovepose for kalde dager. (Vinter kryssning av Hardangervidda, bestigning av Aconcagua & Denali)

Hvilken ville dere valgt?

 

Mountain Equipment Redline

Mountain Equipment Everest

Western Mountaineering Bison

Western Mountaineering Puma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ein slik http://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/ajungilak-altitude-5-season-195-v.html  ?  Du finn svært gode tilbud på denne soveposen da det no i år kjem ein nyare utgåve (som ikkje er varmare)  Her er ein test av modellen som heiter Altitude Winter som inneheld  mindre dun enn 5-season modellen, 

http://www.friluftsliv.no/files/image/pdf/000028.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de posene du nevner har jeg bare erfaring med ME Everest. Har brukt den mye, bla. på Hardangervidda, Finnmark, Russland og på en Grønnlandskryssing, og er veldig fornøyd. Tipper jeg har hatt nærmere 100 vinternetter i den og den leverer fortsatt. Posen er imidlertid svært varm og derfor lite egnet dersom temperaturen nærmer seg null eller varmere.

 

De andre posene er sikkert også er toppvalg, men jeg har som nevnt ingen erfaring med disse.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bestilt og fået den? ellers kan jeg sende dig et link til en meget billigere pris

Har bestilt den på Outnorth.no, men har ikke fått den enda, regner med det tar 4-5 dager. Fant ingen billigere, betalte kr.6.999,- regner med dette var et røverkjøp? Ettersom posen ligger på rundt kr.11-13.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det lyder til at være en fin pris, var bare bange for at du faktisk havde betalt 11000, norske priser er nogle gange helt skræmmende :)

Det har jeg lært meg. Gjennomfører aldri en handel på nett nå, får jeg har gjort en grundig søk med google. Fort mye penger å spare!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abnorm når eg sjekker hos Outnorth.no så finn eg ingen Western Mountaineering soveposar der i det heile tatt. Var dette den siste dei hadde av dette merket?

De har flere igjen, men du må gå igjennom .se siden. Søk på Bison, så endrer øverst på siden til Norsk, da vil også prisen endre seg. Aner ikke hvorfor den ikke vises direkte fra .no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi at den norske og den svenske side er drevet som 2 forskellige forretak så vidt jeg kan se, og husk at der som den blir sendt fra Sverige kommer der mva på i tollen

Det gjør det ikke. ALLE varer som blir sendt fra Outnorth, blir sendt fra SVERIGE, grunnet lageret ligger der.

Du kan lese mer om dette på deres egne sider: http://www.outnorth.no/no/faq.php

Nettsiden www.dustin.no oppererer på samme måte, lageret ligger i Sverige, men så lenge du bestiller fra .NO så blir det ingen toll avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk posen min i dag! Stort smile fjes  :-P

Testet den umiddelbart: Krøp inni posen og lå rett ut på stue gulvet, etter fem 5min måtte jeg ut... Holdt på å svette i hjel. He he

Var på forhånd noe usikker på lengen, jeg bestilte den korte (183cm), selv er jeg 174cm lang, men posen var helt perfekt.

Så nå går jeg bare å venter på vinteren skal komme!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
På 28.5.2013 den 13.33, Abnorm skrev:

Fikk posen min i dag! Stort smile fjes  :-P

Testet den umiddelbart: Krøp inni posen og lå rett ut på stue gulvet, etter fem 5min måtte jeg ut... Holdt på å svette i hjel. He he

Var på forhånd noe usikker på lengen, jeg bestilte den korte (183cm), selv er jeg 174cm lang, men posen var helt perfekt.

Så nå går jeg bare å venter på vinteren skal komme!!!

Vet denne tråden er veldig gammel, men jeg prøver allikevel, da jeg står foran samme valg selv.  Hvilke erfaringer har du gjort deg? Er du fortsatt fornøyd med Bison, eller ville du valgt en annen pose om du skulle velge på ny? (Mitt bruksområdet: hele vinteren stort sett i Norge, men også fremtidige planer om Grønland og Svalbard). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.