Gå til innhold
  • Bli medlem

Turmål langs Nordlandskysten nå


virrma

Anbefalte innlegg

Vi er nå på Andøya i strålende sol og planlegger å dra videre mot helga. Spørsmålet er hvor vi skal dra. Vi vil gjerne gå litt fjellturer, men har også ski og sykkel tilgjengelig. Vi bor helst i telt. Jeg har med meg min 6 år gamle (turvante) datter og en husky.

Er det noen som har en turanbefaling

på 3-5 dager med nåværende føre?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjeldøya tror jeg kan være fint på denne tiden. Det kommer ikke så altfor mye snø der, veldig lite trafikk på veiene, og på sør-vest siden er det massevis av flotte teltplasser nærme vei. Tjeldøya er nok et uvanlig turmål, som det nok ikke er skrevet mye om. Tanta mi bor i tjelsund kommune, og ut fra det jeg har sett på ferske Facebook-bilder, er det lite snø igjen.

Det er også knallfint utover ved Offersøya og Vestbygd.

DNT-hytta Fossestua ligger (nesten) langs ruta fra Andøya og sørover, Bjørnhaugen er også barnevennlig og nær veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, skal du til Lofoten tror jeg nok skiføret begynner å skrante litt, men med sykkel har du mange muligheter hvor du kan ta en topptur nær sagt hvor som helst bare du holder deg unna de bratteste toppene. Får du tak i boka "På tur i Lofoten" utgitt av Lofoten Turlag, har du en meget god guide med mange rutebeskrivelser. Det er kommet nytt opplag og du får kjøpt den i bokhandelen. God Tur! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.