Gå til innhold
  • Bli medlem

Vårens siste topptur - hvor er snøen?


Anbefalte innlegg

Jeg var en tur på Dovre i helga, skulle på ski men skuffende lite snø igjen der..

Så da begynte jeg å lure hvordan forholdene er ellers. Har planlagt siste skihelg med noen toppturer til helga. Værmelding for Haukeli ser ikke bra ut så lenge, men har noen vært der nylig?

Vil gjerne høre om noen har erfaringer eller oppdatert info, Haukeli, Røldal er mest aktuelt, men kanskje Stryn / skåla eller noen i der omkring hvis d er bedre der.

Takk! (Jeg skal sjekke senorge.no også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toppturer kan du ta enda lenge om du kan dra til området fra Nordfjord og opp til Moldetraktene. Nesten hvor som helst der. Kan ramse opp en hel del turer jeg har fått referert fra venner innen det området, senest med Dronningkrona i dag. Kolåstind forleden og ellers er det jo mange kjente topper. Må allikevel understreke at jeg selv ikke drar på toppturer, bare refererer til hva venner poster på f.eks Facebook

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi fortsatt fine forhold, Jotunheimen, Breheimen og rundt Jostedalsbreen. Brukbart fra ca. 1000m. Der som sommerskisentret åpner til 17. Mai, blir der og mye fint der rett fra bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag var på sognefjellet i helgen. Vått, mjukt... Det gick skred vid Krossbu i söndags. Alltså vid själva Krossbu. Kan ju ha gått på brantare ställen också.

 

Stryn kommer det rapport på i morgon kväll, om jag kommer ihåg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også på Sognefjellet i Pinsehelgen. Bra føre fra Krossbu (vi gikk til Smørstabbtind), og det så ut som om det var flotte forhold på breen og toppene rundt. Ved Turtagrø var det mindre snø og bæring av ski opp til ca 1200 moh...

Steindalsnosi pleier å ha bra forhold til godt ut i Juni, hvis det er topptur man er ute etter...God Tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også på Sognefjellet i Pinsehelgen. Bra føre fra Krossbu (vi gikk til Smørstabbtind), og det så ut som om det var flotte forhold på breen og toppene rundt. Ved Turtagrø var det mindre snø og bæring av ski opp til ca 1200 moh...

Steindalsnosi pleier å ha bra forhold til godt ut i Juni, hvis det er topptur man er ute etter...God Tur!!

 

Vi var på Steindalsnosi Søndag 26 Mai. Veldig bløtt og varmt. Gikk fint å gå på ski, men tror ikke det varer lenge. Har vel også vært mildt i området siden. Hadde gått et par "skavl-ras" i flanken opp mot platået. Fin slush tur ned igjen. Legger ved et par bilder. Et fra toppen og fra flanken.

post-4229-0-63595900-1369984189_thumb.jp

post-4229-0-37491000-1369984213_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.