Gå til innhold
  • Bli medlem

Senja nå?


virrma

Anbefalte innlegg

Jeg er i området, og har mulighet til å bruke 3-4-5 dager på Senja sammen med min 6 år gamle datter. Vi har fullt turutstyr, inkludert pulk, ski, sykkel, telt osv. Det ser ut som det er mye snø i fjellene. Noen tips til oss? Alternativet er å kjøre litt sørover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ikke finne på å dra sørover uten å ha vært innom Senja. Jeg vet ikke hvor det er pulkføre, men du bør ta deg en tur på yttersiden. Se fjellene, strendene, storhavet og solnedgangen. Ersfjorden er et godt utgangspunkt.

Endret av Joker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Tenker du sykkeltur sørover fra Ersfjord eller fotturer i området der?

 

Sørover er forresten ikke så langt i denne sammenhengen. Neste stopp blir Andøya, så der er det nok fortsatt storhav å se.

Andøya ligger vest for Senja, så han mener nok at du bør oppleve yttersia av Senja sørover fra Ersfjorden. Anbefaler også yttersia av Senja, da får du havet som den store og vakre kontrasten (-: Du traver sikkert nok på innlandet. Bruk sykkelen, også finner dere en topp å bestige - uten sykkel. Selv har eg vært sør til Gryllefjord og Torsken, så eg har noe usett på Senja (-:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yttersida av Senja er en opplevelse og uansett hvilken plass man velger så blir det riktig. Ersfjorden har kanskje Europas fineste sandstrand og noen helt spektakulære fjell, men som kanskje ikke er så velegnet for fotturer. Litt mer normale fotturer finner man i fjellene mellom Steinfjorden og Bergsfjorden, Husfjellet og fjellene omkring. Det blir en del tuneller hvis du vil sykle på Nord-Senja, men det er jo til gjengjeld mye mindre trafikk på denne tiden av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.