Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanntett familietelt på 4+bikkje


norpixx

Anbefalte innlegg

Vi leter etter vanntett telt for en familie på 4 pluss hund.

Det er stortsett for bilturer og eventuelt kortere fjellturer.

Gjerne med fortelt og fin høyde.

Det skal være moro å bo i telt selv om det regner ikke minst for ungene, ja ok også for dama.

Har nesten ingen erfaring med telt i den størrelsen.

Gleder meg på tips og anbefalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en titt på Gimle 4 eller Gimle Family fra Helsport. Blir litt vekt når du skal ha god plass men etter hva jeg skjønner skal dere ikke bære så veldig langt.

Gjende Camp er og greit til 4 men det er en del lavere igjen.

Endret av borgern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gimle Family er vel vanntett som de fleste andre telt. Jeg har 2 Helsport telt og to amerikanske telt og alle er vanntette.

Gimle Family er vel oppgitt til 4000mm på ytterduk og 5000mm i bunnduk. SAmme verdier som alle Helsport telt(unttatt Sl telt). Forskjell er at ekstrem serien bruker en litt lettere versjon av duken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket litt med dama i kveld og vi ble enige om at vi skal ha campingtelt når hele familien er på tur. Kjøper heller et telt for to når jeg skal på fjelltur.

Det blir Norheim Valhall 6.

Vi skal nok ha et stort telt i tilfelle det regner så ha vi god plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har campingtelt, og foretrekker enstangs lavvu fremfor teltet. Lavvu er sosialt, kjapt å sette opp og superpraktisk å kunne stå oppreist og spør du unga er de fornøyd med høyden fordi man kan hoppe på luftmadrass...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.