Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av kano.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sliter litt med valg av kano.

Jeg har ganske lang erfaring med kano. Kanoen vil for det meste bli brukt i vann og rolige elver, ser ikke for meg mye ekstrempadling. 

Noe transportering vil det nok bli, men ikke veldig mye. Det vil enten være 2 voksne eller 1 voksen og 2 barn i kanoen.

Noen tips til hva man bør velge?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo to hovedvalg egentlig. Fast kano eller sammenleggbar. Litt avhengig av mulighet for transport, oppbevaring etc.

Når det er avklart er det litt lettere med konkrete modeller.

Det spiller ingen rolle for meg. Har god lagringsplass, og gode transportmuligheter.

Lurer litt på en Mad River 15,6..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Ally ( sammenleggbar ) og har hatt en i glassfiber. Min erfaring er att Ally kjøpes hvis plass eventuelt transport problem

eller hvis du bruker å laste tungt.

Jeg sliter lit når det er vind ved lett Ally dette syntes jeg var mye bedre med glassfiber kanoen.

Ellers har jeg ikke noe greie på merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ditt formål tror jeg nok MR Journey 156 (som jeg antar at du sikter til) er en helt allright kano. Det eneste jeg kan se for meg er at den muligens kan være litt liten. Det kunne være du burde vurder en størrelse større. Men, det kommer selvsagt an på hvor lange turer dere skal på og hvor mye bagasje dere skal ha med dere. En lenger kano vil dessuten oppleves som mer retningsstabil og gi en bedre framdrift.

 

Ally tror jeg at jeg ville styre unna i ditt tilfelle, ettersom du har nok lagringsplass og gode transportmuligheter. Ally bør ikke fraktes for mye på biltak, da dette sliter på konstruksjonen. Det er også, som nevnt, en utfordring å holde retningen når det blåser opp. Av Ally-modellene er nok 17DR den som egner seg best til familieturer på innsjøer. Har en sånn selv og er veldig fornøyd med den.

 

Lykke til med valg av kano!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.