Gå til innhold
  • Bli medlem

Fra Skien til Sognefjellshytta - I BIL!


Anbefalte innlegg

Jeg la tråden under dette temaet, fant liksom ikke noe som passet bedre :)

 

Skal kjøre fra Skien i Telemark til Sognefjellet. Tindevegen er åpen skal være.

 

Alternativene er: Enten E16 oppover hele veien, så over Tindevegen.

 

Evt: Veiene parallelt med E16 gjennom KOngsberg eller Hokksund, forbi Noresund, Nesbyen, Gol. Dette er korteste geografisk, men veiene er kanskje dårlige?

 

Evt: E6 gjennom Gudbrandsdalen (rimelig kjedelig vei da men)..

 

 

Noen tanker om hva som er raskest og enklest?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Skal du kjøre Tindevegen så må du vel over til Årdal?

Vil tru at det raskeste er E6 eller E4/E6. Skal du ha noko mindre kjedeleg er vel Hønefoss-Fagernes-

Valdresflya eit alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskeste er nok om Hønefoss-Fagernes-Valdresflya.Omtrent 6,5 time.(Flya kan framleis bli stengt ved dårleg vær) Tipper du bruker omtrent 30 minutter

lenger om Oslo og minst ein time lengere om du kjører om Årdal. Siste er avhengig av vegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljan - Kongsberg -Darbu _Hokksund -Hønefoss -Fagernes - derfra tror jeg det er hipp som happ om du kjører Fardalen eller Flya , avhengig av siste snøfall / brøyting. Holder kanskje en knapp på Flya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør E18 til Sandvika, så E16.

Om du kjører Siljan, og så videre opp til Kongsberg, og derifra velger numedalen eller en av de andre dalene så sjekk i det minste om rattet er skrudd skikkelig fast.

Alle alternativene er skikkelig drittveier med mye lav hastighet og svinger nok til å klikke før du er halvveis.

Eller er det bare jeg som har blitt allergisk mot dårlig vei og svinger? Jeg kjører ikke engang over Siljan lenger.. hehe

 

Ser ut som greie forhold på tindevegen nå også: www.tindevegen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for super respons alle sammen! Er ikke tindevegen raskere enn valdresflya? Og dumt spm, men er Valdresflya RV51?

 

Satser da på å kjøre E16 nordover, evt over Gol og Hemsedal? Jeg har faktisk rimelig god tid og tar det som en tur, men orker selvfølgelig ikke betydelige omveier.

 

RAS: Er veien forbi Hemsedal OK å kjøre, eller betydelig tregere enn E16?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frå Valdres er kortaste vegen til Årdal via Tyin, ikkje over Filefjell. Frå Hemsedal er det hipp som happ om ein køyrer over Filefjell eller om Lærdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hyggelig å være del av et forum hvor man får så stor respons på et spørsmål om rutevalg med bil! Tusen takk skal dere ha alle sammen!

 

Jeg kjørte over Tyin og Tindevegen. Bar og fin vei, mektig naturopplevelse! Helgen ble toppet med Storebjørn og Loftet med, tro det eller ei, pudderføre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.