Gå til innhold
  • Bli medlem

Paddler hele Sveriges kyst til sommeren! :-)


Anbefalte innlegg

Hei Godtfolk!

 

Til sommmeren, nærmere bestemt på min 30- års dag starter jeg på den offisielle Havpaddlernes Blå Band! 

Målet er å bli første norske som padler fra Svinesund  broen til Haparanda- Finse grensen, altså hele Sveriges kyst!

Turen er planlagt til å være ca 230mil og ta 60 dager!

 

Hadde vært super hyggelig om dere her ville følge meg på min ferd!

 

Se og lik gjerne:  https://www.facebook.com/FrokenTurTilHaparanda

 

Nettsiden er foreløpig under konstruksjon, men ta gjerne en snikk titt så lenge: www.annkristinskinlo.no

 

 

Padle hilsen

Ann-Kristin

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Godtfolk!

 

Til sommmeren, nærmere bestemt på min 30- års dag starter jeg på den offisielle Havpaddlernes Blå Band! 

Målet er å bli første norske som padler fra Svinesund  broen til Haparanda- Finse grensen, altså hele Sveriges kyst!

Turen er planlagt til å være ca 230mil og ta 60 dager!

 

Hadde vært super hyggelig om dere her ville følge meg på min ferd!

 

Se og lik gjerne:  https://www.facebook.com/FrokenTurTilHaparanda

 

Nettsiden er foreløpig under konstruksjon, men ta gjerne en snikk titt så lenge: www.annkristinskinlo.no

 

 

Padle hilsen

Ann-Kristin

Så utrolig kult! Som svensk må jeg komme med litt:

 

Bohuslæn (Svinesund -> Gøteborg): Masse fin skjærgård. God led innomskjærs, slik du slipper store bølger. Gode burgere i gamle havnen på Klædesholmen. Unnvik 'partyhavnene' dersom du vill sova gott alle netter. Finn ut hvor det finns apotek på forhand, siden det er første etappen.

 

Halland (sør om Gøteborg): Langgrunt, og prøv å finne ut hvor du kan telte på forhand. En del kuhager som går ned til havet.

 

Skåne: Varmt vann på vest- og sørkyst. Kallere på ostkysten. Se opp for skjutfeltet på Ravlunda; de skjuter ut i havet. Se http://sv.wikipedia.org/wiki/Ravlunda_skjutf%C3%A4lt

 og http://www.forsvarsmakten.se/sv/Aktuellt/Skjutvarningar-och-avlysningar/ for å se når du ikke kan paddle forbi her. De har å informasjon om andre skjutfelt - vet ikke hvilke som ligger i havet.

 

Blekinge: Nydelig skjærgård. En del festinger langs kysten, så vurdere nett å sove i.

 

Småland: Ukjent med havet

 

Stockholm +/-: Meget fin skjærgård. Meden vestkysten er bergete nære fastlandet, er øyene i Stockholms skjærgård mer skogkledde nære fastlandet.

 

Vidare nord: Husk myggskydd. MyggA heter et middel som finns på svenske markedet, som har godt ry. Ellers ingen erfaring.

 

Ellers må du bare hilse alle du treffer fra Skaaningen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kult! Som svensk må jeg komme med litt:

 

Bohuslæn (Svinesund -> Gøteborg): Masse fin skjærgård. God led innomskjærs, slik du slipper store bølger. Gode burgere i gamle havnen på Klædesholmen. Unnvik 'partyhavnene' dersom du vill sova gott alle netter. Finn ut hvor det finns apotek på forhand, siden det er første etappen.

 

Halland (sør om Gøteborg): Langgrunt, og prøv å finne ut hvor du kan telte på forhand. En del kuhager som går ned til havet.

 

Skåne: Varmt vann på vest- og sørkyst. Kallere på ostkysten. Se opp for skjutfeltet på Ravlunda; de skjuter ut i havet. Se http://sv.wikipedia.org/wiki/Ravlunda_skjutf%C3%A4lt

 og http://www.forsvarsmakten.se/sv/Aktuellt/Skjutvarningar-och-avlysningar/ for å se når du ikke kan paddle forbi her. De har å informasjon om andre skjutfelt - vet ikke hvilke som ligger i havet.

 

Blekinge: Nydelig skjærgård. En del festinger langs kysten, så vurdere nett å sove i.

 

Småland: Ukjent med havet

 

Stockholm +/-: Meget fin skjærgård. Meden vestkysten er bergete nære fastlandet, er øyene i Stockholms skjærgård mer skogkledde nære fastlandet.

 

Vidare nord: Husk myggskydd. MyggA heter et middel som finns på svenske markedet, som har godt ry. Ellers ingen erfaring.

 

Ellers må du bare hilse alle du treffer fra Skaaningen. :smile:

Hei Skaaningen!

 

Takk for mange bra tips!!

Spesielt skyte felt og mygg tipset!! ;-)

 

Tar gjerne i mot flere tips om du kommer på noe mer!

 

Skal selvfølgelig hilse til alle jeg treffer! ;-)

 

 

Ann-Kristin

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig tur dette! Misunner dere som har muligheten til så lange ekspedisjoner. 

Masse lykke til!

 

Tusen takk for det EvenAug!

 

For å få mulighet til denne turen har jeg jobbet masse overtid frem til nå i 2013 og jeg må klare meg en mnd uten lønn..

Så alt er mulig! ;-)

 

Håper du får mulighet til en tur du drømmer om en dag!

 

 

Ann-Kristin

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På BLå-band siden står det at turen starter 20 juli (?)....pluss 60 dager padling, Er planen å padle i Norrland i slutten av september ? Kan det ikke da både komme nattefrost og korte dager ? Hvorfor ikke starte litt før ?

(Eller er det trykkfeil på http://www.havspaddlarnasblaband.se/old/s_arets.html  ?)

20.juli ja, stemmer det Skiløper.

Jeg er vel den seneste starteren i Blå Bands historie (foruten han som padlet på under 30 dager...)

Ikke det at det er noe mål i seg selv, men noen ganger må man bare tilpasse seg familie og jobb.

De som startet i april har nok også hatt kalde netter.

Bare å ta med litt ekstra varme klær så satser jeg på en nydelig høst i Norrland! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kajakk kommer du til å benytte? :)

Jeg trener nå med en Nelo Inuk EvenAug.

Planen er å benytte den, men har fått forespørsel om å bruke en annen kajakk av min sponsor Kajakcenteret i Grebbestad så holder det litt åpent foreløpig.

Da blir det evnt. snakk om en Lettmann Biscaya LV. Hører de skal være veldig bra så er spent på å prøve den! :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet til rett kategori - padling. God tur - blir helt sikkert en bra tur, men Norskekysten er vel finere :)

Ok! :-) Lurte litt på hvor den var blitt av! ;-)

 

Blir helt klart Norske kysten en gang også, men håper Sverige blir en fin "oppvarming"! Litt kortere og litt mer skjermet (håper jeg!) !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal min hjemmeside endelig være oppe å gå!!

 

www.annkristinskinlo.no

 

Til helgen blir det testing av grønlandske årer!

 

I tillegg skal jeg teste ut dette nye opplegget med padlebukse og padlejakke som sammen skal fungere som en tørrdrakt!
Så da blir det bading! Brrrr..... !!! ;-)

 

God 17.mai og Pinse feiring alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.