Gå til innhold
  • Bli medlem

Ka redigeringsprogr bruker dere til gopro ?


baron

Anbefalte innlegg

Har nett kjøpt meg eit gopro 3 white og lure på ka dere bruker til redigering. har skaffa meg adobe premiere men det er eit veldi

omfattende og tungt program....

Er egentli bare på jakt etter eit enkelt program...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nett kjøpt meg eit gopro 3 white og lure på ka dere bruker til redigering. har skaffa meg adobe premiere men det er eit veldi

omfattende og tungt program....

Er egentli bare på jakt etter eit enkelt program...

 

Adobe Premiere krever at du går inn for det. Bruk Youtube og evt google for å få folk til å forklare funksjonene. Hvis ikke blir det timesvis med frem og tilbake. Imovie funker greit, men det spørs hva du skal med videoene etterpå.

AVS video editor er veldig greit for de helt enkle "klipp bort det du ikke trenger" videoene, som jo er 99,7% av grunnen til at vi trenger disse programmene.. 

 

NB! laster du ned piratversjoner så sørg for å lagre videoene andre steder enn i piratprogrammet. Når det klikker finnes det ingen kundeservice du kan kontakte og videoene kan være tapt...

 

Hvis du har Mac og vil ta det et steg videre etterhvert er Final Cut Pro 10 suverent. Dette er også forholdsvis enkelt ifht andre proffe redigeringsprogrammer. Veldig intuitivt, er det vel de sier disse som kan språk&sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd VideoPad video editor og synes forsåvidt den er ganske grei, men den er ulidelig treg, eller dvs det er maskinen min som er treg. Har en gammel core2duo 6400. Hvis det er andre med like antikvarisk maskin som også driver og redigerer videoer så er jeg lydhør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker CineForm, fra gopro siden. Mitt første redigeringsprogram og jeg er ekstremt fersk, men omtaler sier at det er enkelt å bruke. Jeg syns også det er veldig enkelt. Men på min bærbare tar det lang tid, vet ikke om det bruker lengre tid enn andre programmer.

 

jeg vet heller ikke om den komprimerer bra nok i forhold til andre programmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg bruker Kdenlive i Linux, men ser det finnes en versjon til windows også: http://sourceforge.net/projects/kdenlive-on-win/

Vil si at det er et middels avansert program, som har alle de viktigste funksjonene for meg.

Her er en video jeg har laget med Kdenlive: www.youtube.com/watch?v=igJcpJ3-oW0

OT: hvordan får du til det kartet, hvor en ser hvor turen går? Kul film :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: hvordan får du til det kartet, hvor en ser hvor turen går? Kul film :)

Bruker et animasjonsprogram som heter Synfig studio: http://www.synfig.org/

Der kan man tegne en animert strek som er turruta. Også kan man zoome inn på bestemte områder og bevege seg rundt i bildet, som skaper effekten av å følge ruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Provar VideoPad. Även jag har probelm med att den är trög. Man måste ställa upp tiden för "preview images".

 

Tidigare har jag konverterat mp4-orna till avi för att sedan redigera i Premiere 6,5 (som inte kan importera mp4 :cry: ). Premiere är det program som jag träffat på som är enklast och snabbast att använda. VideoPad är också ganska enkel att förstå sig på. Jag har också provat premiere elements 11, men det gick så frutansvärt trögt jämfört med det riktiga premiere 6,5, trotts att det bara har en bråkdel av funktionaliteten. Klåpare till programerare skulle jag tro. Premiere elements 11 är utvecklat i Indien, troligen till lägsta möjliga kostnad. Och i Indien så gäller samma regel som överallt annars; Vill du ha kvalitet, så kostar det.  

 

 Kommer tills vidare att köra med premiere 6,5. Men då inte till GoPro, utan till Contour, men det är ju likartat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Begynn med sony vegas (du kan oppgradere til pro senere om du vil).   Da lærer du basis-greiene.  Har selv så vidt begynnt med after effects og premiere pro....ganske bratt læringskurv, selv etter 5+ år redigering med sony vegas pro. Har ikke prøvd AVID (skrekkelig tungvint brukergrensesnitt).  Det kommer litt an på om du er på mac eller windows..

 

Igjen, som newb, helt greit å lære seg Vegas...det brukes også av flere  nyhetsbyråer osv, og veldig ok brukergrensesnitt, og veldig stor og omfattende 'community' av brukere som kan hjelpe deg med det meste.  Etter hvert ville jeg nok flyttet til premiere eller avid, men ikke noe særlig hjelp der, er selv i prosessen....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt gopro sin program (cineform) for å ta filer som var tatt opp i cineform (selv om jeg har ganske tregt SD class 4 kort)...ingest, flip (mine var opp ned), eksportere som cineform (svære filer, 10-20x ganger originalen), i redigeringsmodus legge til fargekorrigering (Cineform LUT), eksport til slutt i .mov wrapper/h.264.   Cineform greia innenfor min gopro hd2 funker såvidt jeg kan se, og blir veldig gode farger, men om det har noe å si? Har bare en gammel klasse4 sd kort.  Og når de opprinnelig gopro filer blir gjort om til cineform? Wow det der er noen gigantiske filer! Og tilbake igjen?  

 

Forresten en 'wrapper' er bare det det høres ut som...det som ligger inni er selve goddissene (blir en wrapper med en kodet fil inni)...ikke spør meg hvorfor! Dagens favoritt når det gjelder metoder å komprimere video heter h.264 forresten. Resten kan du google selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg bruker kun Windows Live Movie Maker. Jeg er forsiktige med fancy overganger og lager stort sett filmer på ca 3 min. for opplasting til Youtube. For filmer som skal vises for spesielt intreserte kan det strekke seg til 10- 15 min. men lngre enn det anbefalaes ikke. Lag heller flere episoder. Er det flere som legger ut filmer på YouTube vil jeg gjerne ha tips.

Her er min YouTube kanal http://www.youtube.com/minituren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.