Gå til innhold
  • Bli medlem

Nammatj 3GT vs Fjellheimen 3


EvenAug

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren er ute etter et ålreit 3-manns telt. Hovedsaklig til vår-sommer-høst, men vi skal ikke se bort i fra at det kan bli en vintertur eller to også.

 

Teltene jeg har sett på er Hilleberg sitt Nammatj 3GT (eventuelt Nallo 3GT) og Helsport Fjellheimen. Angående Helsport er det nok den vanlige versjonen jeg vurderer (ikke superligt eller x-trem... x-trem kan være interessant, men tror ikke jeg har bruk for stormmatter).

 

Slik jeg ser det er fordelen med Hilleberg teltet at det ikke skrår så mye, noe som gir god sittehøyde i store deler av teltet. Dessuten har jeg hørt veldig mye bra om Hilleberg iht kvalitet. Men: Jeg leser at mange sliter med kondensering i disse teltene... Dette er jo ikke uvanlig i telt, men er det spesielt ille på Hilleberg telt? Og hvordan stiller Helsport i forhold?

 

Helsport teltet er nesten 1kg lettere. Det frister jo selvsagt, men jeg er ingen gramjager. Så dersom det er verdt å bære en kilo ekstra, så gjør jeg gjerne det.

 

Selv er jeg veldig usikker på hvilket jeg skal kjøpe, så noen råd eller erfaringer hadde jeg satt veldig pris på. Kom gjerne med forslag til andre tilsvarende telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, har bodd mye både i Hilleberg og Helsport telt(deriblant Fjellheimen X-trem) og har et Nammatj 3GT selv. Angående kondens så kan jeg ikke si at det noen gang har slått meg at det skulle være noen forskjell på de to merkene. Du får kondens uansett og luftemulighetene er i praksis samme løsning på nammatj og fjellheimen. Men vil trekke frem at det er mer naturlig for deg å velge mellom fjellheimen og nallo da nammatj heller er et alternativ til fjellheimen x-trem. Om du ikke tenker deg på aktivt vinterfriluftsliv på høyfjellet så ville jeg heller gått for nallo(pga vekt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjeld lufting i Nammatj, er den veldig god. Det er ei stor lufteluke i kvar ende av teltet. Dette er eit telt som har mindre problem med kondens enn veldig mange andre telt. Særleg lettvektstelt kan ha noko reduserte luftemoglegheiter for å spare nokre gram, Nammatj er ikkje eit slik lettvektstelt. Nammatj er eit ekstremtelt som er laga for heilårsbruk, og som har gode luftemoglegheiter for å fungere under alle forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har bodd mye både i Hilleberg og Helsport telt(deriblant Fjellheimen X-trem) og har et Nammatj 3GT selv. Angående kondens så kan jeg ikke si at det noen gang har slått meg at det skulle være noen forskjell på de to merkene. Du får kondens uansett og luftemulighetene er i praksis samme løsning på nammatj og fjellheimen. Men vil trekke frem at det er mer naturlig for deg å velge mellom fjellheimen og nallo da nammatj heller er et alternativ til fjellheimen x-trem. Om du ikke tenker deg på aktivt vinterfriluftsliv på høyfjellet så ville jeg heller gått for nallo(pga vekt).

 Kjempe flott at du deler erfaringene dine. 

Grunnen til at jeg har sett litt bort i fra Nallo er pga luftemulighetene. Her har man kun 1 stor lufteventil + en liten nede ved bakken. Godt mulig at det holder, men jeg er litt i tvil der. Har du bodd i Nallo også? Hvordan vil du isåfall sammenligne det med de øvrige?

 

Jeg vet det er litt rart å sammenligne Fjellheimen på 3,2kg med Nammatj på 4kg (istedenfor Nallo). Slik jeg føler er Fjellheimen > Nallo, og Nammatj > Fjellheimen X-trem. Det er 2 litt ulike kategorier, ja, men de må vurderes oppmot hverandre. Helsport er vel kjent for å trimme den oppgitte vekta litt, mens jeg har lest tester om at Nammatj 3GT veier ca 3,9kg inkl alt som kommer med den. Det betyr at det antagelig er 600-700g vektbesparelse å gå for Fjellheimen. Og da er spørsmålet om det er verdt å drasse på de ekstra 700 grammene Nammatj veier?

Bruken er 2-7 dagers turer i skog og fjell - mest om sommeren som sagt! Det kan være verdt å legge ved at vi har en liten 3-4 kilos hund som skal sove i ytterteltet, men han tar ikke så mye plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for så vidt bodd noen netter i Nallu men det er for lenge siden til at jeg tør gi noen konkret beskrivelse av det. Men det virket nå som et helt fint telt. At lufteåpningen er nede vil jo helt klart være en ulempe vinterstid så sånn sett er vel Fjellheimen bedre(mener å huske at dagens utgave har lufteluke høyere opp). Om Nammatj sine ekstra gram er verdt å bære med seg blir jo en individuell vurdering men kan jo nevne at jeg også har brukt Nammatj som telt i den snøfrie delen av året når vi har vært to eller flere og det er mulig å bære med seg. Det er litt av grunnen til at jeg valgte Nammatj/tunneltelt fremfor andre telt. Ville ha et jeg også kunne bære uten for mye strev om vi var flere på tur også om sommeren da to tremannstelt foreløpig ikke passer inn i budsjett. Men det skal sies at jeg også trengte et telt for utsatte fjellområder vinterstid. Om jeg ikke trengte det så ville jeg nok sett på noe litt lettere som allroundtelt. På sikt vil jeg helt klart ønske meg et lettere tremannstelt for sommerbruk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig valg det her. Har lest endel på nettet og mange er fornøyd med Nallo, men veldig mange trekker ned på luftingen, både på varme sommerdager og på vinteren. Kaitum fristet ikke. Derfor står jeg egentlig med samme problemstilling som jeg startet tråden med. Fjellheimen 3 vs Nammatj 3 GT.

 

Nammatj:

+ Utrolig slitesterkt

+ God ventilasjon

+ Meget god takhøyde hele veien

+ Bevist at den tåler alt av vind og vær

+ Enkelt å sette opp og pakke ned

+ Kan kjøpe footprint som gjør at jeg får bunnduk til hunden i ytterteltet

- Tungt (4kg)

- Tar antagelig mer plass i sekken

 

Fjellheimen:

+ "Lett" (3,25kg)

+ God ventilasjon

+ Tar antagelig mindre plass i sekken

- Vet ikke hvor bra den takler ekstrem vind på fjellet (superlight utgaven har ihvertfall vist seg å knele fullstendig med vind på 60km/t)

- Dårligere slitestyrke vs Nammatj

- Skrått tak som gjør at sittehøyden reduseres 

- Ikke like kjapt å sette opp og ned

 

Så her står jeg mellom et ekstremt telt med gode løsninger som jeg vet er bra, men veier ca 750g mer, og et lettere telt som antagelig er bra nok.

 

Hovedbruken er 3-sesonger hvor jeg både går i fjell og mark. Jeg går alt fra 10-40km om dagen, men er opptatt av komfort. Stort sett går jeg med samboeren min, men hun går med 60L sekk, mens jeg går med 125L (reconpack), så det blir nok jeg som må bære teltet i sin helhet. Har til nå ikke hatt problemer med å bære litt tungt, men det er jo klart at en kilo her og en kilo der til slutt blir en hel del.

 

Er det noen som har et Fjellheimen 3 telt som kan si noe om hvor vidt det holder i sterk/meget sterk vind? Har skjønt at de har byttet stenger i år, så det er antagelig enda bedre enn tidligere. Er også interessert i å høre reel vekt på teltet da jeg har hørt at Helsport lyver litt i spesifikasjonene. Dersom den faktiske vektforskjellen er nærmere 500g, så er jeg ikke i tvil hvilket jeg velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig valg det her. Har lest endel på nettet og mange er fornøyd med Nallo, men veldig mange trekker ned på luftingen, både på varme sommerdager og på vinteren.

Vinterlufting er nok i dårligste laget i forhold til andre telt. Sommerlufting er jeg aldeles ikke enig i at er et problem. Rull vekk fronten så har du superlufting. Du kan også kjøpe mesh innertelt til varme turer.

Er også interessert i å høre reel vekt på teltet da jeg har hørt at Helsport lyver litt i spesifikasjonene. Dersom den faktiske vektforskjellen er nærmere 500g, så er jeg ikke i tvil hvilket jeg velger.

De lyver vel ikke men sier vel ærlig at der vil være opp til 10% variasjon i produksjonen. Vet at noen tar med vekt i butikken for å finne det letteste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vet det er litt rart å sammenligne Fjellheimen på 3,2kg med Nammatj på 4kg (istedenfor Nallo). Slik jeg føler er Fjellheimen > Nallo, og Nammatj > Fjellheimen X-trem. Det er 2 litt ulike kategorier, ja, men de må vurderes oppmot hverandre. Helsport er vel kjent for å trimme den oppgitte vekta litt, mens jeg har lest tester om at Nammatj 3GT veier ca 3,9kg inkl alt som kommer med den. Det betyr at det antagelig er 600-700g vektbesparelse å gå for Fjellheimen. Og da er spørsmålet om det er verdt å drasse på de ekstra 700 grammene Nammatj veier?

 

Jeg har ett Nammatj 3GT, hadde mye de samme kvalene som deg, Helsport vs Hilleberg. Min konklusjon var som deg at Helsport "trimmet" vekten i overkant mye, det står alltid +\- 10%, mens Hilleberg var mer edruelige i vektanslaget. Hvis du har en bagasjevekt kunne du jo tatt den med deg og sjekket vekten i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett Nammatj 3GT, hadde mye de samme kvalene som deg, Helsport vs Hilleberg. Min konklusjon var som deg at Helsport "trimmet" vekten i overkant mye, det står alltid +\- 10%, mens Hilleberg var mer edruelige i vektanslaget. Hvis du har en bagasjevekt kunne du jo tatt den med deg og sjekket vekten i butikken.

 

Kan du fortelle litt om teltet ditt og bruken? Bruker du det sommer og vinter, til lengre gåturer, og er det noe du kan sette fingeren på angående teltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg vel si at det er fra 2004, kan være at Hilleberg har gjort forandringer. Jeg valgte det framfor Helsport grunnet ventilasjonsmulighetene, og at vekten var lavere kontra Helsport sine alternativer i samme størrelse, har også noen "dingser" som gjør at jeg kan sette opp innerteltet alene om sommeren, er da selvsagt avhenig av blå himmel.

 

Har hovedsakelig brukt det til ukesturer på sommerstid. og høst. Vekten er ca 3,7 ifølge en bagasjevekt. Med tanke på størrelsen syns jeg vekten er akseptabel.

Aldri forsøkt å sove tre stk i det, syns det er akkurat passe for to stk. Forteltet er stort nok til å lage mat i uten at du er redd for å svi av alt, faktisk også plass til å ha to sekker i forteltet men samtidig komme seg inn og ut uten å være akrobat.

Som sagt gode ventilasjonsmuligheter og "myggnett".

 

Tre stenger som er like lange, dvs ingen problemer med en stang som er lengre enn de andre og feilmating osv. Jeg har opplevd å brekke teltstenger under oppsetting av andre telt vinterstid grunnet for trange kanaler. Hillebergteltet opplever jeg som mye enklere å tre stengene inn i. Er ikke redd for å brekke noen stenger.

 

"Problemet" er mangelen på stormmatter, er litt bekymret vinterstid. Ingen store problemer med kondens. 

 

Før jeg kjøpte det hadde jeg vært på tur med diverse Helsportutgaver. De tekniske løsningene til Hilleberg ble avgjørende for meg. Hvordan Helsport sine telt er nå har jeg ikke oversikt over, godt mulig de har mye av de samme løsningene som Hilleberg nå.

Endret av Gauken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Har ikke noen erfaring med Nammatj eller Nallo, men har gode erfaringer med både Kaitum 3GT og Fjellheimen x-trem 3. Mitt inntrykk er at begge produsentene lager gode og solide telt, og uansett hvilket du velger tror jeg du vil få et knallbra telt. Jeg er klar over at du ikke tenker på noen av disse teltene, men jeg tenker at noen av erfaringene allikevel kan være rellevante.

 

Ville bare kommentere noen av punktene du trekker fram som negative med Helsport.

 

Fjellheimen er hverken vanskelig eller tidkrevende å sette opp etter min mening. Personlig syns jeg det er vanskeligere å få Kaitum stabilt og fint, men dette har nok mest med trening å gjøre.

Jeg har heller ikke inntrykk av at slitestyrken eller vindstabiliteten er noe dårligere på Helsport sine telt enn Hilleberg. Har selv brukt mitt Fjellheimen (riktignok x-trem) i sterk vind vinterstid uten problemer.  

Når det gjelder vekten på Helsport sine telt har jeg ikke inntrykk av at de jukser med vekten. Mitt Fjellheimen 3 er i alle fall akkurat så tungt som oppgitt.

 

Grunnen til at jeg til slutt valgte Helsport x-trem var fordi de hadde stormmatter som er betryggende vinterstid, men også nyttige på snaufjellet om sommeren. Jeg har flere ganger hatt bruk for stormmatter på steder hvor det er tynn torv og mye stein.

 

En annen grunn til at jeg valgte Fjellheimen x-trem er ventilasjonen. I tillegg til store luker i begge ender er dett en ekstra ventil i siden på teltet. Alle ventiler sitter også nokså høyt oppe, slik at de ikke tettes av snø om vinteren. Personlig syns jeg at disse positive sidene veier opp for de 600 ekstra grammene x-tremutgaven veier i forhold til Fjellheimen camp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Har ikke noen erfaring med Nammatj eller Nallo, men har gode erfaringer med både Kaitum 3GT og Fjellheimen x-trem 3. Mitt inntrykk er at begge produsentene lager gode og solide telt, og uansett hvilket du velger tror jeg du vil få et knallbra telt. Jeg er klar over at du ikke tenker på noen av disse teltene, men jeg tenker at noen av erfaringene allikevel kan være rellevante.

 

Ville bare kommentere noen av punktene du trekker fram som negative med Helsport.

 

Fjellheimen er hverken vanskelig eller tidkrevende å sette opp etter min mening. Personlig syns jeg det er vanskeligere å få Kaitum stabilt og fint, men dette har nok mest med trening å gjøre.

Jeg har heller ikke inntrykk av at slitestyrken eller vindstabiliteten er noe dårligere på Helsport sine telt enn Hilleberg. Har selv brukt mitt Fjellheimen (riktignok x-trem) i sterk vind vinterstid uten problemer.  

Når det gjelder vekten på Helsport sine telt har jeg ikke inntrykk av at de jukser med vekten. Mitt Fjellheimen 3 er i alle fall akkurat så tungt som oppgitt.

 

Grunnen til at jeg til slutt valgte Helsport x-trem var fordi de hadde stormmatter som er betryggende vinterstid, men også nyttige på snaufjellet om sommeren. Jeg har flere ganger hatt bruk for stormmatter på steder hvor det er tynn torv og mye stein.

 

En annen grunn til at jeg valgte Fjellheimen x-trem er ventilasjonen. I tillegg til store luker i begge ender er dett en ekstra ventil i siden på teltet. Alle ventiler sitter også nokså høyt oppe, slik at de ikke tettes av snø om vinteren. Personlig syns jeg at disse positive sidene veier opp for de 600 ekstra grammene x-tremutgaven veier i forhold til Fjellheimen camp.

 

Kjempefint med erfaringer fra produsentene. Angående slitestyrken som jeg nevnte, så sammenlignet jeg vanlig fjellheimen med den litt tyngre Nammatj. Setter du Nammatj opp mot Fjellheimen X-TREM tror jeg de kommer omtrent likt ut sånn sett.

 

Angående vekt har jeg bare lest at du ofte må legge på noen prosent som Helsport sier at kan forekomme, mens på Hilleberg er teltet ofte litt under oppgitt vekt. Lest flere som har veid sitt Nammatj til 3.9kg hvor produsenten oppgir 4kg. Det kan godt være at jeg tar feil ang Helsport og at de fleste veier det de oppgir, og at noen få har vært uheldig. Det er jo sånn at det er de som er misfornøyd som gir størst uttrykk på nettet.

 

Ellers ser x-trem utgaven til Helsport veldig fint ut, men jeg tror ikke jeg har bruk for stormmatter da jeg hovedsaklig bruker teltet på sommertid. Men noe som kunne vært interessant er hvor kompakt dette teltet er sammenpakket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Björn

Fjellheimen extrem 19x50 cm sammenpakket, enligt Helsports hemsida. "Vanliga" modellen 18x42 cm.

Den här youtube videon säger inget om hur mycket det blåser men nog ser "vanliga" modellen ut att klara sig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for målene og link til youtube, men jeg vil ikke kalle det der ekstrem vindpåkjenning. Ser mer ut som en vanlig ettermiddag på fjellet. Stavene står så vidt pigget ned i snøen, men beveger seg knapt i vinden.

Jeg heller mot Nammatj 3GT. Får heller se på det som ekstra trening å bære litt ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kjøper antagelig telt i morgen, da behovet snart melder seg. 
En ting jeg ikke har tenkt over. Det ser ut til at Helsport Fjellheimen teltet ikke har myggnetting inn til bagasjerommet/ytterteltet. Noen som kan bekrefte dette?

 

Ser at det kan være veldig praktisk med myggnetting i begge åpninger. Spesielt dersom hunden ligger i ytterteltet med døra åpen inn til innerteltet, og vi ønsker å ha så god ventilasjon som mulig.

 

Ellers blir jeg veldig glad for tips til andre gode telt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet litt på Exped Orion III Extreme også. Hele 130CM takhøyde og innganger på begge sider med en vekt på kun 3,55kg virker jo meget interessant. Men noen drawbacks ser det ut til å ha. Blant annet at det er ganske lite yttertelt til vinterbruk hvor en skal smelte snø eller lage mat. Mulig jeg kan gjøre dette inne i teltet, men virker sketchy med tanke på kullosforgiftning. Det virker også som ventilasjonen ikke er spesielt bra når man lukker igjen dørene (f.eks ved regn). På solfylte dager vil det derimot være genialt å åpne i begge ender.

 

Noen tanker eller erfaringer om Exped Orion? Trenger sårt noen tips nå i siste liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant annet at det er ganske lite yttertelt til vinterbruk hvor en skal smelte snø eller lage mat. Mulig jeg kan gjøre dette inne i teltet, men virker sketchy med tanke på kullosforgiftning.

 

For å vera på på den sikre sida med tanke på CO, må ein lufte rikeleg. Når ein lufter godt nok, betyr det ingenting om kokinga foregår i innerteltet eller ytterteltet når det gjeld CO.

Det er andre grunnar til at eg foretrekk å ha kokeapparatet i ytterteltet. Der kan eg grave meg ned og få sikkrare avstand til teltduken, og det er snø under kokeapparatet, så det er ikkje noko som tar fyr ved eventuell lekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at man kan minimere CO noe ved å ha nok tilgang på CO2. F.eks ved å sette den like ved åpningen. Man har likevel problemet med avkjøling før full forbrenning, så du har antagelig rett i at det er likegyldig da denne faktoren er mye større enn tilgangen på CO2.

 

Noen som har noen tanker rundt teltvalg? Exped frister, men er litt skeptisk til vinterbruk og hvordan det er å sette opp i sterk vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at man kan minimere CO noe ved å ha nok tilgang på CO2. F.eks ved å sette den like ved åpningen. Man har likevel problemet med avkjøling før full forbrenning, så du har antagelig rett i at det er likegyldig da denne faktoren er mye større enn tilgangen på CO2.

 

Noen som har noen tanker rundt teltvalg? Exped frister, men er litt skeptisk til vinterbruk og hvordan det er å sette opp i sterk vind.

 

Når det gjelder kullosforgiftning som veldig mange snakker om om dagen (heldighvis) er det nok enklere og bruke en god gammel kjele vs en med varme veksler på,husker ikke i farten hvor mye "være" en med varm veksler er,men det er mye enklere/sikkrere og bruke det enn og prøve og lufte nok,vi vet vel begge hvor fristen det er i -20 og endelig komme seg inn i telte og skal lage mat og det blåser storm ute,er ikke like fristende da som når man sitter her og skriver "teori" om hvordan man har tenkt og gjøre ting,jeg tror hvis man fyrer med en vanlig kjele og har vanlig lufting (dvs ventiler oppe osv) skal det mye til før det her blir noe problem,har selv smeltet vann og fyrer i flere timer i telt uten problem og bare brukt ventilene,men har og brukt en god gammel traniga alimimium sak :)

 

akuratt kjøpt meg nallo 4gt (familie med 2 voksne og 2 små barn) valget var mellom fjellheim 4 supperlight og nallo 4gt men siden nallo 4gt var større og mere stabilt falt valgte på det,har kun har 1 liten tur med det ( helga faktisk) og likte det det veldig godt eneste som jeg syns var uvant var att det ikke var storm matter og jeg vurdere og få påsyd det hvis det blir brukt til vinteren,på sommeren er det jo bare kjekt med lufting men om vinteren kunne det nok vært kjekt vil jeg tro :)

 

anbefaler og gå og se på telt og få det satt opp osv,det gjorde jeg :)

en tur på xxl så får du sett på helsport og en tur på sportsnett så får du sett på hilleberg :)

 

Edit:når det gjelder lufting i Nallo så er det god lufting fremme i telte (kan ha helle ingangen til innerertelt som mygg netting så da får man mye luft) og så blir det jo natulig mye luft når det ikke er vinter sinde det ikke er storm matter,man har og mulighet til og kjøpe Mesh innertelt til sommeren hvis man skal i veldig varme strøk (jeg kjøpte det og) på vinteren er jeg noe usikker på om det er god nok med tanke på lufting og hvis man har tenkt og bruke det mye på vinteren er vel Kerron 3/gt mere aktuellt ,hvis jeg får med dama på tur på vinteren blir det nok kerron 4gt her men det vil nok tiden vise ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

prøve og lufte nok,vi vet vel begge hvor fristen det er i -20 og endelig komme seg inn i telte og skal lage mat og det blåser storm ute,er ikke like fristende da

 

Når det er storm utanfor teltet, skal det ikkje store åpningen til for å få tilstrekkeleg utlufting. Uansett kva slags kjele eg har, luftar eg alltid rikeleg når det står ein kjele på kokeapparatet. Aller helst sit eg slik at eg pustar inn uteluft, men dette er sjølvsagt noko véravhengig, men eg skal uansett kjenne at det stadig kjem frisk kald uteluft inn i teltet.

Kondens er også ein grunn til at ein ynskjer god lufting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@EvenAug nå vet jeg ikke hvor lang du er men er flere som har sliti med lengen på telt på vintertid når det ikke er "rette" vegger hvis du skal bruke det på vintertid er det stor fordel om det er rett vegger,selv er jeg 187cm og har ikke det problemet,men er stadig vekk noe som sliter med det her :)

 

hvis du har med deg 125 liter sekk og dama har 60 liter sekk så høres det ut som dere enten er på veeeeldig lange turrer eller har veldig høy komfor,tror jeg ville vurdert mye annet og kutt ned 700g på da enn telte hvor man faktisk kan risikere og være en del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har lite erfaring med Helsport sine telt. Men var også på jakt etter noe med samme spec som du men til 1-2personer.

Jeg gikk for Nammatj 2gt og kjøpte footprint til.

Dette brukte jeg i vinter rett  ved / på et vann under isfiske. Helt supert å sette opp,  bruke og pakke. Jeg har påsydde stormmatter da så vekten er nok

ikke den laveste. Men jeg er fornøyd. Har også fyrt i teltet med primus og "varmet det opp", herlig etter en kald dag, men HUSK GOD LUFTING!.

Satte opp teltet på et utsatt sted under kuling med storm i kastene, teltet stod meget bra, eneste som en må passe på er at pluggene har godt feste :)

Ellers viser denne snutten mulighens litt om oppsett av teltet i vind: http://www.youtube.com/watch?v=CGBNwvVruVM.

 

Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.