Gå til innhold
  • Bli medlem

Glittertind-70L-Large-71NORD


Anbefalte innlegg

Annonse

Minimal erfaring, nettopp kjøpt den, ikke vært på tur.

Med en vekt på 12 kg synes jeg den sitter bra på meg, liker patenten på hoftebeltet, lett å stramme og sitter meget godt på meg.

Vekt på 70 L large inkludert regntrekk som følger med og merkelappen som henger på fremdeles: 2.45 kg

 

Så pass begeistret at jeg også vurderer å bytte ut Arc'teryx Axios 50 med en Glittertind 55, men det de hadde inne var noen gyselige farger på 55 L modellen.

Kan styre min begeistring for hoftebeltet på Axios 50, får den ikke til å sitte bra.

 

ps. ser at det er en bra pris i dag, får vel ta i bruk prisgarantien til XXL.

 

ps.ps. Min hadde ikke den fine tittelen 71 grader Nord da, men det er vel samme ulla tenker jeg :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kom ikke på tur med denne sekken. Prøvde med vekt 16 kg og 23 kg flere ganger, det var noe som ikke stemte. Prøvde virkelig å like denne sekken siden den har mange detaljer som jeg liker. Men sekken føltes mer baktung enn andre sekker med samme vekt.

 

Så nå har den status som lånesekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei.

Jeg søkte opp erfaringer med denne sekken via Google og fikk opp denne posten. Tenkte jeg skulle dele min erfaring her, så andre som søker også kan finne det.

 

Jeg kjøpte meg en Glittertind 70 medium rett før påske i år og brukte den på en tredagers skitur i Dovre-området. Erfaringen min er at strammerene til skulderremmene gir etter når jeg går på ski. Jeg måtte etterstramme remmene for hver hundre meter av turen! Mulig jeg hadde pakket sekken litt baktung, men dette skal uansett ikke skje! Dette gjorde selvfølgelig at sekken ikke satt godt nok i nedoverbakke og førte til en god del knall og fall ;)

I tillegg var det meget vanskelig å feste hoftebeltet når jakke og votter var på, så jeg måtte da ta av vottene for å få sammen beltet.

 

Det kan virke som om delene er litt for små, så det blir "knotete" å få de sammen. Turkompisen min prøvde også sekken noen timer og hadde samme problem som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.